Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Színkódokat kapnak a Pirelli gumiabroncsai | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Színkódokat kapnak a Pirelli gumiabroncsai

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 3,412
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.03.18)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója közzétette a hatféle keverék megkülönböztetésére szolgáló színkódjait. © Pirelli

A Formula-1-es világbajnoki sorozat hivatalos gumibeszállítója a mai napon bejelentette, hogy a hat különböző gumikeverékét eltérő színkódokkal fogja ellátni, azok könnyebb beazonosíthatósága érdekében.

Az elmúlt években az olasz gyártó elődje, a Bridgestone összesen négy különböző összetételű slick abroncsot biztosított a csapatok számára, de a japán cég mindössze egy zöld csíkot használt jelölésként, amely az aktuális hétvégén használt lágyabb keverékű gumi oldalperemén jelent meg.

Ezzel szemben viszont a Pirellinél úgy döntöttek, hogy a gumik oldalfalán lévő Pirelli és PZero feliratok lesznek különböző színnel feltüntetve, az alábbiak szerint.

Esőgumi – Narancssárga
Intermediate (Száraz/Vizes átmeneti gumi)– Világoskék
Szuperlágy – Piros
Lágy – Sárga
Közepes – Fehér
Kemény – Ezüst

Nagyon izgatottak vagyunk, hiszen 20 év elteltével térhetünk vissza a Formula-1-be, és igyekszünk majd proaktív és színes partnere lenni a szériának. Azt hiszem ennek a legszemléletesebb módját sikerült választanunk, hogy a Pirelli feliratok eltérő színnel fognak megjelenni a gumik oldalfalán.” –nyilatkozta a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery.

Ezek segítségével a helyszínen lévő nézők és a televíziós közvetítéseket szemlélők egy szempillantás alatt el tudják dönteni, hogy ki milyen gumikeveréket használ, ami rendkívül fontos információ lesz majd, hiszen a gumik miatt az idei évben nagy szerep jut majd a versenystratégiának.” – tette hozzá Hembery.

Ahogyan arról már egy korábbi írásban is olvashattak, a Pirelli kemény- és lágy keverékű gumiabroncsokkal fogja ellátni a csapatokat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, vagyis a melbourne-i abroncsok feliratai ezüst és sárga színűek lesznek majd.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (4)

  1. Visszajelzés: Technikai követelmények: Ausztrál Nagydíj (2011) | Formula1Tech

  2. Visszajelzés: A Pirellinek változtatnia kellene a gumik jelölési módján | Formula1Tech

  3. Visszajelzés: Módosítja a keverékek jelölését a Pirelli | Formula1Tech

  4. Visszajelzés: A Pirelli újra változtat a gumiabroncsok jelölésén | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Michael Schumacher (Mercedes GP Petronas F1 Team, Barcelona teszt, 2011.03.11)
Leáldozóban vannak a magas építésű orrkúpok?

Az FIA Institute technikai szakértőjeként tevékenykedő Andy Mellor az elmúlt napokban elárulta, hogy kutatásokat végeznek annak érdekében, hogy elkerüljék a...

Előrehozott kipufogónyílás (Lotus Renault GP, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Ross Brawn: Fontos szerep juthat az előrevezetett kipufogónak

A Mercedes GP színeiben szolgáló szakember, Ross Brawn az elmúlt időszakban még úgy vélekedett, hogy a Lotus Renault GP alakulat...

Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Külön tesztet biztosítnak az új hátsó szárnyak próbájára Ausztráliában

A 2011-es szezonra bevezetett új technikai szabályok közül az egyik legfontosabbnak a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak alkalmazása mondható, amely...

Close