Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Szélvédő kerülhet az F1-es autókra? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Szélvédő kerülhet az F1-es autókra?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 892
Heikki Kovalainen (Team Lotus, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)

A Formula-1 biztonságának fokozása örök téma az FIA körében. Ezúttal a pilóták fejének védelmét igyekeznek növelni, de a végleges megoldás még várat magára. © Lotus Team

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábban már jelezte, hogy gondolkoznak a versenyautók szélvédővel történő felszerelésével. Az elmúlt napokban ismét napirendre került a szabályalkotók körében a pilóták fejének védelmére szolgáló kiegészítő, miszerint a jövőben szeretnék minden csapat számára kötelezővé tenni annak használatát.

Az elmúlt évben összesen két olyan sajnálatos baleset is történt, ahol a versenyautóról leszakadt alkatrészek okoztak súlyos sérüléseket a pilótáknál. A Formula-2-es bajnokságban Henry Surtees veszítette el életét, amikor az egyik futamon egy leszakadt kerék találta el a fejét, míg az F1-es Magyar Nagydíjon Felipe Massa szenvedett koponyasérülést az előtte haladó autóról levált lengéscsillapító elem becsapódása következtében.

Az FIA elképzelései között egy olyan speciális erősítésű polikarbonát szélvédő használata szerepel, amely képes lenne akár egy 640kg-os versenyautó becsapódásának is ellenállni. Természetesen, mint minden egyes külső elem jelentősen is befolyásolhatja a versenyautó aerodinamikai jellemzőit, és nincs ez másként a szélvédő esetében sem. Becslések szerint az új biztonsági kiegészítő alkalmazásával jelentősen javulna a pilóta feje felett lévő légbeömlő nyílás, és a hátsó légterelő szárny felé haladó légáramlatok aerodinamikai hatékonysága is. Ezzel pedig egyszerre két területen is kedvező hatást lehetne elérni: a pilóta fejének védelme, és az autó aerodinamikai karakterisztikájának javítása.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Jarno Trulli (Team Lotus, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.20)
Grosjean elégedett az új Pirelli gumikkal

A 2011-es technikai szabálymódosítások mellett további változás lesz, hogy a Formula-1 korábbi hivatalos gumibeszállítóját az olasz gumigyártó, a Pirelli fogja...

Bruno Senna (Hispania Racing Team, Brazil Nagydíj, 2010.11.06)
A Hispania és a Virgin sem épít a KERS-re

Mindazonáltal, hogy a 2011-es szezonban bevezetésre kerülő új technikai szabályok értelmében ismét visszatér a KERS a Formula-1-be, mégis lesznek olyan...

Timo Glock (Virgin Racing, Japán Nagydíj, 2010.10.09)
Timo Glock nem bízik a KERS-ben

A 2011-es évre bevezetett technikai szabálymódosítások értelmében ismét visszatér a Formula-1-be a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszernek nevezett KERS. A száguldó...

Close