Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Szabálytalan-e a Ferrari új hátsó légterelő szárnya? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Szabálytalan-e a Ferrari új hátsó légterelő szárnya?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,812
Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2011)

A Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzését követően az FIA vizsgálja a Ferrari által használt új hátsó légterelő szárny szabályosságát. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Formula-1 2011-es világbajnoki sorozatának ötödik állomásaként megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzéseit követően érdekes hírek kezdtek terjengeni a Ferrari 150 Italia konstrukciókkal kapcsolatban.

A maranellói gárda jó néhány fejlesztést hozott magával a barcelonai hétvégére, melyek között fellelhető a versenyautó módosított hátsó légterelő szárnya is. Ahogyan azt a mellékelt fotón is látni lehet, a hátsó szárny menetközben mozgatható fékszárnya kissé szokatlan, a korábbi megoldásokkal ellentétben nagyobb méretben elkészült légterelő profilt tartalmaz.

Az F1-ben egyáltalán nem szokatlan az olyan légterelő csíkok alkalmazása, amelyek méretbeli eltéréséből adódóan, és nem utolsósorban letéphető kivitelének köszönhetően a csapatok többsége előszeretettel használ a szárnyvégeknél. Használatukkal ugyanis egyszerű módon meg lehet vizsgálni az adott légterelő elemről leváló légáramlatok aerodinamikai hatásában bekövetkezett változások mértékét, anélkül, hogy az adott elemet komolyabb módon át kellene tervezni.

Ami viszont most az FIA technikai delegátusának figyelmét felkeltette, az a Ferrari autók hátsó szárnyának felső profilján elhelyezkedő, igencsak széles méretű légterelő csík használata. A technikai szabályzat természetesen szigorúan rendelkezik az ilyen kiegészítők méretét illetően is, de a jelenlegi megoldás alkalmazása körüli bizonytalanság miatt egyelőre még vizsgálják a kérdéses elemet, és várhatóan legkésőbb holnap közölni fogja az FIA az ezzel kapcsolatos hivatalos álláspontját.

A nagydíjhétvégék pénteki szabadedzéseit voltaképpen tesztként is kezelik a csapatok, ahol az adott futamra tervezett újításokat pályára szokták vinni, és az így begyűjtött adatok ismeretében születik meg a döntés, hogy bevetik-e az érintett fejlesztést a versenyen, vagy sem.

A hivatalos tesztek esetében kissé más a helyzet az ilyen légterelő csíkok használatát illetően, ugyanis akkor a szabályzatban megadott mérettől eltérő elem is feltehető az autóra. Ha pedig a pénteki szabadedzéseket tesztként fogjuk fel, akkor ez az elv érvényes lehet a jelenlegi helyzetre is. Ez azonban nem olyan egyszerű. A technikai szabályzat ugyanis egyértelműen kimondja, hogy a nagydíjak mindhárom napján a szabályzatban megadott feltételeknek megfelelő konstrukciókkal lehet pályára lépni. Ennek ismeretében tehát már kissé más megvilágítás alá lehet helyezni a Ferrari új hátsó szárnyát.

Természetesen az a tény, hogy a kérdéses elemet a szabadedzésen használta a Ferrari, még nem jelenti azt, hogy azt a futamon is pályára vitték volna, ami akár a szabályzattal való esetleges ellentmondás miatt jogtalan előnyhöz is juttathatná a csapatot. Azt hiszem ehhez hasonló kérdések merültek fel az FIA részéről is, és pontosan ezért nem hoztak azonnali döntést az új hátsó légterelő szárny méretének ellenőrzése során.

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos döntését követően természetesen már nem kell majd találgatni, de addig is szívesen venném a Kedves Olvasók véleményét az esettel kapcsolatban. Vitassuk meg mindezt a cikk után található „Hozzászólások” szekcióban …

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pálya animáció (Spanyol Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Spanyol Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es szezon ötödik állomásának otthont adó Circuit de Catalunya versenypálya talán a legismertebb a pilóták és a csapatok körében,...

Fernando Alonso (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)
Megtilthatják a DRS használatát a monacói pálya alagútjában

Az idei Formula-1-es szezonban bevezetett DRS monacói futamon történő használatával kapcsolatban már több pilóta is aggodalmát fejezte ki. Az előzések...

Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Hamarosan két előzési zónát jelölnek ki futamonként

Az idei évben életbe lépett új technikai szabályok értelmében bevezetett DRS használatára a nagydíjakon kijelölésre kerülő előzési zónák tekintetében további...

Close