Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Szabálymódosításra kényszerülhet az FIA | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Szabálymódosításra kényszerülhet az FIA

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 998
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)

A menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak nem hozták meg a várva várt eredményt a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. © Scuderia Ferrari Marlboro

Alig vagyunk túl a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, és máris egy esetleges szabálymódosítás híre kezdett elterjedni. A 2011-es idény technikai szabályváltozásai közül kétségtelen, hogy az egyik legjelentősebb szereppel a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny bír. Az első futam előtt leginkább arról lehetett hallani, hogy az előzések megkönnyítése céljából bevezetett úr rendszer talán túlságosan is egyszerűvé teszi a pozícióharcok végkimenetelét, és ez pedig egyet jelentene a Formula-1 legizgalmasabb pillanatainak megszüntetésével.

Az 58 körös melbourne-i futamot végignézve azonban teljesen más kép tárult elénk, és ha a nézőben olyan vélemény alakulna ki az új aerodinamikai rendszerrel kapcsolatban, hogy az semmiféle előrelépést nem jelent látványos módon az előzések elősegítését illetően, azt kell mondjam, van benne némi igazság.

Annak ellenére, hogy a futam előtt az FIA megnövelte az előzetesen 600m-es hosszra tervezett előzési zónát egészen pontosan 867m-re, ahol a szabályok szerint a megadott feltételek mellett használni lehetett a Légellenállást Csökkentő Rendszert, a DRS-t, mégsem láthattuk ennek igazi előnyét. Ezt a véleményt, ill. tapasztalatot osztja a Nemzetközi Automobil Szövetség versenyigazgatója, Charlie Whiting is, aki az ausztrál verseny lebonyolítását követően elmondta, hogy újra fogják gondolni a hátsó szárny használatára kidolgozott szabályokat, és a Kínai Nagydíj után hozzák majd nyilvánosságra a döntésüket.

Azt el kell ismernünk, hogy Melbourne-ben nem bizonyult igazán hatékonynak az új rendszer. Az előzési zóna egyenese túl rövid volt, az előtte lévő kanyar pedig túlságosan gyors. A következő lépés az lesz számunkra, hogy megvizsgáljuk a DRS-t a soron következő maláj és kínai versenyeken is, és csak azt követően fogunk változtatásokat bevezetni, amennyiben szükségesnek bizonyul majd.” – nyilatkozta Charlie Whiting.

Azt azonban el kell ismerni, hogy eddig még csak egy versenyt teljesített a mezőny a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyakkal, így a végleges konklúziók levonásával óvatosan kell bánni. Ahhoz, hogy bebizonyosodjon az új rendszer hatékonysága, vagy éppen ellenkezőleg, újabb változtatásokra lenne szükség, mindenképpen további versenytapasztalatokra van szükség, és pontosan ezért döntött úgy az FIA, hogy vár a végleges határozattal a szezon harmadik futamának leintéséig.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Sebastian Vettel (Red Bull Racing , Ausztrál Nagydíj, időmérő, 2011.03.26)
A Red Bull Malajziában már a KERS-el akar indulni

Mint ismeretes, a Red Bull Racing a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén kimagasló teljesítménnyel uralta a teljes mezőnyt. Sebastian Vettel kvalifikációs...

Mark Webber (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.03.08)
A Red Bull mindenkit átvert a KERS-el

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szombati időmérőjét követően az újságírók megrohanták a pole pozíciót megszerzett Sebastian Vettelt és csapatát, és a...

Módosított kipufogó (Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Módosított kipufogórendszer

Ahogyan az már a tavalyi évben is megfigyelhető volt, a technikai szabályzatban bevezetett szigorításoknak köszönhetően a csapatoknak leginkább az autók...

Close