Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Strapabíróbb kemény gumikat ígér a Pirelli | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Strapabíróbb kemény gumikat ígér a Pirelli

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 975
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

A Pirelli által gyártott új fejlesztésű kemény keverékű gumiabroncsok révén megnő a különbség a lágy- és a kemény abroncsok jellemzői között. © Pirelli

Az idei évben a Formula-1-be visszatért Pirelli által biztosított gumiabroncsok igencsak átformálták a tavalyi évben megszokott, a csapatok által a versenyhétvégéken alkalmazott taktikai elemeit. A megszokottnál gyorsabban elhasználódó gumiabroncsok miatt valamelyest a pilótáknak is változtatni kellett a korábbi vezetési stílusukon, és nem utolsó sorban a csapatok technikai szakembereinek is ennek megfelelően kellett reagálniuk az autók mechanikai- és aerodinamikai beállításai során.

A Pirelli egy újabb bejelentést tett az általuk gyártott F1-es gumik fejlesztésével kapcsolatban, és az olasz gyártó motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondása szerint a Spanyol Nagydíjon az eddigiekkel ellentétben egy jóval ellenállóbb kemény gumiabronccsal jelennek majd meg. Az elhatározás hátterében többek között az áll, hogy az idei év első négy futamán igencsak elhanyagolható különbséget lehetett felfedezni a lágy- és kemény összetételű papucsok tekintetében, éppen ezért a csapatok többsége inkább a jobb tapadási jellemzőket produkáló lágyabb keverékeket választották.

Hembery elmondása szerint az új fejlesztésű kemény gumiabroncsok tapadási jellemzői nem térnek majd el jelentős mértékben a régebbi változattól, de strapabíróbb tulajdonsága miatt már nagyobb eltérés lesz a lágy keverékek jellemzőihez képest.

A Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai versenypálya leginkább a bal első gumiabroncsokat veszi igénybe, hiszen meglehetősen nagyszámú jobbkezes kanyar található a spanyol ringen. Az időjárás tekintetében száraz és meleg körülmények várhatóak a hétvége folyamán, de az esőgumik tekintetében talán érdemes megemlíteni, hogy mindössze négy csapatnak, a Ferrarinak, a McLarennek, a Mercedesnek és a Williamsnek vannak barcelonai tapasztalatai a Pirelli esős körülményekre tervezett gumiabroncsait illetően, melyet a szezon előtti, márciusi tesztsorozat alkalmával szereztek.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Sam Michael (AT&T Williams, 2011.01.26)
A Williams további fejlesztésekkel próbálkozik

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki sorozat ötödik állomásaként megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon a Williams alakulat további fejlesztésekkel próbál majd javítani eddigi...

Motorhome (Force India, Török Nagydíj, 2011)
Bizonytalan a fejlesztéseket illetően a Force India

A Force India alakulat egyelőre még nem áll a helyzet magaslatán a fejlesztéseket illetően, legalábbis az egyik nyilatkozatukból ez derült...

Nico Rosberg (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Új kipufogórendszer és „flexibilis” első szárny a Mercedesnél

A Mercedes GP alakulat által kiadott információk szerint a hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon viszik pályára a W02-es konstrukció újratervezett...

Close