Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Sauber Ferrari C31: Módosított első légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Sauber Ferrari C31: Módosított első légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.03.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,879
Első légterelő szárny (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 2012)

Az ausztrál futamra kisebb módosítást végzett a Sauber a C31-es első légterelő szárnyán. © Sauber F1 Team

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Sauber C31-es konstrukciója az év elején bemutatott autón látott első szárnyhoz hasonló kivitelű légterelő elemet kapott. A Melbourne-ben pályára vitt, módosított hátsó légterelő lemezzel rendelkező kivitelt a csapat már a szezon előtti jerezi tesztsorozat alkalmával is próbára tette.

A Ferrari V8-as erőforrása által hajtott négykerekű első légterelő szárnyának főprofilja mögött lévő két légterelő elem kialakítása tehát kisebb módosításon ment keresztül. Az alsó elem orrkúphoz közeli része enyhén lefelé ível, amely végül a főprofil középső, 500mm hosszú semleges szakaszához csatlakozik. Az új kialakításnak köszönhetően a főprofil mindkét végén a lépcsős szárnyelemek teljes hosszában egy-egy keskeny nyílás jött létre. Ennek méretéből adódóan a nyíláson áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, és a megváltozott aerodinamikai jellemzők miatt megnő a leszorító erő nagysága, amely a kanyarokban további stabilitást biztosít a versenyautó számára. Ez utóbbi leginkább az Albert Parkban lévő, utcai szakaszokat tartalmazó ideiglenes versenypálya nagy sebességű, gyors irányváltoztatást megkövetelő kanyarkombinációiban fejti ki előnyös hatását. Az aszfalt igencsak szegényes tapadási jellemzői miatt a versenyautók hajlamosak az alulkormányozottságra, így az első tengelyre megnövelt leszorító erőnek köszönhetően ez a hatás csökkenthető.

A hátsó, nagyjából vízszintes kialakítású belépő éllel rendelkező légterelő idom és az alatta lévő profil egymástól jól elkülönült megjelenésének köszönhetően a hátsó lemezek segítségével a szárny alatti területen elhaladó légáramlatok kisebb nyomást fejtenek ki, amely az így kialakult, az aerodinamikai leszorító erő előállításában fontos szerepet játszó szárnyfelület növelését is eredményezte.

További érdekesség, hogy a hátsó profilon viszonylag kisméretű légterelő léc (Gurney flap) kapott helyet. A szárny kilépő élén jelentkező áramlásleválások örvénylésének csökkentését elősegítő kiegészítő ezúttal az aerodinamikailag igencsak rossz tulajdonságokkal rendelkező első kerekek előtti szárnyszakaszon helyezkedik el.

 

(Technikai fejlesztés – Sauber F1 Team – Ausztrál Nagydíj, 2012)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A hátsó szárny és a diffúzor módosításai (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Sauber Ferrari C31: A hátsó szárny és a diffúzor fejlesztései

A Sauber alakulat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén pályára vitt C31-es konstrukció esetében kisebb-nagyobb változtatásokat végzett az autó hátsó területét...

Pálya animáció (Maláj Nagydíj, 2012)
Pálya animáció: Maláj Nagydíj, 2012 (Videó)

A Formula-1 2012-es mezőnye a szezonnyitó ausztrál futamot követően a csodálatos trópusi országba, Malajziába utazik tovább. A sepangi versenypálya kialakítása...

Pirelli animáció (Ausztrál Nagydíj, 2012)
Pirelli animáció: Ausztrál Nagydíj, 2012 (Videó)

A Formula-1 2012-es idényének az Ausztrál Nagydíj szolgált első állomásaként. A melbourne-i aszfalt felülete a fékezési zónákban rendkívül csúszós, és...

Close