Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Sauber Ferrari C31: A hátsó szárny és a diffúzor fejlesztései | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Sauber Ferrari C31: A hátsó szárny és a diffúzor fejlesztései

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.03.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,312
A hátsó szárny és a diffúzor módosításai (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 2012)

A szerkezeti merevség, és a C31-es hátsó területét érintő aerodinamikai stabilitás fokozása is a svájci gárda céljai között szerepelt. © Sauber F1 Team

A Sauber alakulat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén pályára vitt C31-es konstrukció esetében kisebb-nagyobb változtatásokat végzett az autó hátsó területét érintően.

Miután egyes csapatok a hátsó légterelő szárny és ezzel együtt a diffúzor szerkezeti merevségének fokozása érdekében a függőleges véglezáró lemezeket összeköti a padlólemez hátsó meghosszabbításával, a svájci gárda egy másféle megoldást is próbára tett. A 2012-es évben bevezetett új technikai direktíváknak köszönhetően a tavalyi idénnyel ellentétben sokkal karcsúbb kialakítású oldalsó kocsiszekrényt kapott a Sauber új autója, amely többek között a periszkóphoz hasonlítható kipufogórendszer kötelező alkalmazása miatt született meg. A C31-es kipufogójából kiáramló forró égéstermék a rendszer kiviteléből adódóan a hátsó kerékfelfüggesztés lengőkarjainak irányába, valamint a padlólemez fölé áramlik, elősegítve ezzel a padlólemez, illetve a diffúzor felett kialakuló nagyobb aerodinamikai nyomásértékeket.

Annak érdekében, hogy a padlólemez végén, a diffúzor vízszintes kilépő élén elhelyezett légterelő léc megfelelő aerodinamikai hatékonyságot biztosítson, a felületről leváló légáramlatok által előidézett vibráció csökkentésének érdekében (amely kedvezőtlenül hat a diffúzor által előállítható aerodinamikai leszorító erő nagyságára), egy-egy rögzítő-elemet (1) helyeztek el a hátsó ütközési zóna és a padlólemez között.

A versenyautó hátsó légterelő szárnyát illetően a középső, hozzávetőlegesen 150mm-es hosszon engedélyezi az FIA a fejlesztéseket. Ennek megfelelően a Sauber mérnökei egy kiegészítő szárnyelemet (2) helyeztek el a hátsó ütközési zóna felett lévő rúdszárnyon, amellyel megnövelték a hátsó légterelő szárny aerodinamikai hatékonyságát, és egyúttal nagyobb stabilitást biztosítottak ezzel a melbourne-i pálya kanyargós szakaszaiban, amely leginkább a gyors irányváltoztatást megkövetelő kanyarkombinációkban a legkifizetődőbb.

 

(Technikai fejlesztés – Sauber F1 Team – Ausztrál Nagydíj, 2012)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Sauber Ferrari C31: A hátsó szárny és a diffúzor fejlesztései, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pálya animáció (Maláj Nagydíj, 2012)
Pálya animáció: Maláj Nagydíj, 2012 (Videó)

A Formula-1 2012-es mezőnye a szezonnyitó ausztrál futamot követően a csodálatos trópusi országba, Malajziába utazik tovább. A sepangi versenypálya kialakítása...

Pirelli animáció (Ausztrál Nagydíj, 2012)
Pirelli animáció: Ausztrál Nagydíj, 2012 (Videó)

A Formula-1 2012-es idényének az Ausztrál Nagydíj szolgált első állomásaként. A melbourne-i aszfalt felülete a fékezési zónákban rendkívül csúszós, és...

Michael Schumacher (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Valóban a leginnovatívabb az F1 W03 a mezőnyben?

Az elmúlt napokban a Mercedes AMG Klub részéről egy megtisztelő felkérést kaptam, amelyben arra kértek, vegyek részt egy interjúban a...

Close