Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Sauber Ferrari C30: Módosított kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Sauber Ferrari C30: Módosított kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,260
Kipufogó (Sauber, Kínai Nagydíj, 2011)

A svájci gárda is igyekszik kihasználni a kipufogón keresztül távozó forró égéstermék által nyerhető aerodinamikai előnyöket. © Sauber F1 Team

Ahogy a tavalyi szezonnak az F-csatorna és az emeletes diffúzor volt a slágerterméke, úgy tűnik, hogy a 2011-es idényben a kipufogó és a diffúzor párosítása lesz az a terület, amelyre a csapatok mérnökei a legnagyobb hangsúlyt fektetik a fejlesztések során. Ez a tendencia figyelhető meg a Sauber csapatnál is, miután a C30-as konstrukción némi módosítást vezettek be az autó ezen területén.

A svájci csapat által összeállított konstrukció esetében a kipufogó végződése közvetlenül a padlólemez felett került elhelyezésre. A kiáramló égéstermék magas hőmérséklete elleni védelmeként a hátsó karosszériaelemre kisebb méretű hőpajzs is került. A hinwilli mérnökgárda által készített megoldás egyben arról is árulkodik, hogy a Ferrari motorhoz társított kipufogórendszer korántsem tartalmaz olyan hosszú csövezést, és előrevezetett gyűjtőcsonkot, mint amilyen a Lotus Renault GP R30-as autókban található. A hátsó kerék és a felfüggesztőkarok elemei mellett elhaladó forró égéstermék a padlólemezen kialakított kivágáson keresztül a titán erősítésű diffúzor alsó síkjában kialakított oldalsó légkamrákhoz jut, és onnan áramlik ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően nagyobb mértékű leszorító erő hat az autó hátsó területére, amely nagyobb menetstabilitást biztosít a Sauber C30-as konstrukciójának.

 

(Technikai fejlesztés – Sauber F1 Team – Kínai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
Monacóban debütál a Pirelli szuperlágy keveréke

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója a Kínai Nagydíj időmérő edzését követően hozta nyilvánosságra, hogy milyen gumikeverékeket biztosítanak majd a világbajnokság soron...

Módosított előzési zóna (Kínai Nagydíj, 2011)
Rövidebb lett a sanghaji előzési zóna

A Kínai Nagydíjat megelőző napokban az FIA döntésének értelmében az idei év első két versenyével ellentétben nem a célegyenest, hanem...

Kipufogó (Toro Rosso, Kínai Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított kipufogó

A Formula-1 technikai szabályzatában bevezetett szigorítások miatt a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük átfogóbb fejlesztésekre. A tavalyi...

Close