Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Sauber Ferrari C30: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Sauber Ferrari C30: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,503
Kiegészítő légterelő a rúdszárnyon (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 2011)

A rúdszárny és a hátsó gyűrődési zóna felett lévő légterelő elem növeli a C30-as menetstabilitását. © Sauber F1 Team

A 2011-es szezon kezdete előtti utolsó tesztsorozatokon a Sauber többféle hátsó légterelő szárnyat is próbára tett. Az első versenynek otthont adó Ausztrál Nagydíjon végül egy olyan konstrukcióval léptek pályára, amelynek az oldalsó véglezáró lemezén a teszteken alkalmazott megoldással ellentétben az oldalsó turbulens légáramlatok hatását csökkentő kivágások más formában jelentek meg.

A Formula-1 technikai szabályzatának rendelkezése szerint a versenyautó hátsó légterelő szárnyának középső szimmetriavonalától 75mm-es távolságig lehet kiegészítő aerodinamikai elemet alkalmazni. Vannak olyan csapatok, akik például a függőleges lezáró lemezek belső felületén alakítanak ki légterelő vállakat, míg a Sauber alakulat visszatért az általuk már tavaly is használt aerodinamikai megoldáshoz, a rúdszárnyon lévő kiegészítő légterelő elem használatával.

A C30-as konstrukción alkalmazott kivitel nem újkeletű, hiszen már a korábbi években is láthattunk ilyeneket a Toyota, a Williams, a McLaren, a Red Bull, vagy akár a Renault versenyautóin is. A kis szárnyelem önmagában nem generál számottevő leszorító erőt, viszont a főprofilról, valamint az alatta lévő rúdszárnyról leváló légáramlatok örvénylése kiegészülve a kis légterelő szárnyról leváló légáramlatok turbulens hatásával, már jóval kedvezőbb eredményt biztosít. Használatával nemcsak a hátsó légterelő szárny aerodinamikai hatásfoka javítható, hanem megfelelő kialakításával a diffúzor alatti légkamrákon keresztül az autó mögé kilépő légáramlatok hatását is segíti, növelve ezzel a C30-as konstrukció hátsó szekciójának menetstabilitását.

 

(Technikai fejlesztés – Sauber F1 Team – Ausztrál Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított olajtartály

Mindazonáltal, hogy a Ferrari által megépített 2011-es konstrukció igencsak hasonló tengelytávval rendelkezik, mint a tavalyi modell, megváltozott a KERS elhelyezésének...

Első fékhűtés (McLaren Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított fékhűtés

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjnak otthont adó melbourne-i versenypálya hozzávetőlegesen 80%-os szinten veszi igénybe a versenyautók fékrendszerét. Éppen ezért a pilótáknak...

Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
A Pirelli újra változtat a gumiabroncsok jelölésén

Legutóbb a Maláj Nagydíjon változtatott a gumiabroncsok megkülönböztetésére szolgáló jelölési rendszerén a Pirelli, és két versenyt követően további módosítással készül...

Close