Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Sauber Ferrari C30: Fordítólemezek az orrkúp alatt | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Sauber Ferrari C30: Fordítólemezek az orrkúp alatt

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,899
Orrkúp (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 2011)

A fordítólemezekkel befolyásolni lehet a versenyautó padlólemeze alá kerülő levegő mennyiségét, amely kihat a diffúzor aerodinamikai hatékonyságára is. © Sauber F1 Team

A versenyautó elülső részének kialakítása fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára vonatkozóan, így a legkisebb mértékű módosítások is jelentős mértékben befolyásolhatják a versenyautó viselkedését. A Sauber Ferrari C30-as konstrukciók orrkúpja alatt lévő fordítólemezek módosítására került sor a korábbi teszteken alkalmazott megoldásokkal ellentétben, és a lemezek alsó élei enyhe ívben kifelé hajlított formában jelentek meg a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

A két fordítólemez segítségével kialakított légcsatornával szabályozni lehet az autó alatt áramló légáramlatok aerodinamikai hatását. Az alkalmazott kiegészítővel befolyásolni lehet a versenyautó padlólemeze alá kerülő levegő mennyiségét, amely egyúttal kihatással van a diffúzor aerodinamikai hatékonyságára is.

A Pirelli által biztosított kemény- és lágy gumikeverékeinek tekintetében természetesen meg kellett találni a menetstabilitás és a leszorító erő közötti egészséges egyensúlyt. A kismértékű leszorító erő miatt ugyanis az autó könnyedén alulkormányozottá válhat, míg a túlságosan nagymértékű aerodinamikai terhelés hatására megnő ugyan a tapadás, de ezzel együtt nagyobb lesz a gumiabroncsok igénybevétele is, amely a melbourne-i pálya adottságai miatt már önmagában véve is hozzávetőlegesen 60%-os szintre tehető.

A Venturi-elv érvényesülésével azonban nemcsak a leszorító erőt sikerült ezáltal fokozni, hanem az első szárny alatt átáramló, és az autó alól kilépő légáramlatok sebességét sikerült megnövelni úgy, hogy ezzel egyértelműen növelni tudták az elemek aerodinamikai hatékonyságát.

 

(Technikai fejlesztés – Sauber F1 Team – Ausztrál Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kiegészítő légterelő a rúdszárnyon (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Sauber Ferrari C30: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett

A 2011-es szezon kezdete előtti utolsó tesztsorozatokon a Sauber többféle hátsó légterelő szárnyat is próbára tett. Az első versenynek otthont...

Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított olajtartály

Mindazonáltal, hogy a Ferrari által megépített 2011-es konstrukció igencsak hasonló tengelytávval rendelkezik, mint a tavalyi modell, megváltozott a KERS elhelyezésének...

Első fékhűtés (McLaren Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított fékhűtés

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjnak otthont adó melbourne-i versenypálya hozzávetőlegesen 80%-os szinten veszi igénybe a versenyautók fékrendszerét. Éppen ezért a pilótáknak...

Close