Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Sauber Ferrari C30: Első szárny, avagy variációk két témára | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Sauber Ferrari C30: Első szárny, avagy variációk két témára

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.14. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,583
Első légterelő szárny (Sauber F1 Team, Angol Nagydíj, 2011)

A Sauber alakulat az Angol Nagydíj hétvégéjének szabadedzésein kétféle konfigurációjú első légterelő szárnyat is pályára vitt. © Sauber F1 Team

A silverstone-i futamnak otthont adó versenypálya vonalvezetéséből eredő gyors irányváltoztatások, a kanyarokban szükséges nagyobb menetstabilitás biztosítása, és nem utolsó sorban a gyorsabb kanyarokban az autó alulkormányozottságának elkerülése érdekében a Sauber F1 Team alakulat mérnökei többféle módosítást végeztek el a C30-as konstrukció első légterelő szárnyán. Ahogyan az a bejegyzéshez mellékelt fotókon is látható, a szabadedzéseken alapvetően kétféle kivitelű szárnyat tettek próbára, amelyek közül az egyik az alacsony-, míg a másik a nagyobb mértékű leszorító erő biztosítására volt hivatott.

Mindkét kivitel közös jellemzőjeként említhető, hogy a főprofil mögött két-két légterelő lap található, amelyek közül az alsó lemez alatt egy keskeny rés is kialakításra került. Ennek a jelentősége az, hogy a keskeny nyíláson áthaladó, elölről érkező légáramlatok nagyobb sebességet érnek el, amely többek között csökkenti a szárnyvégek rezonanciáját is.

Az alacsony- és a magas leszorító erő előállítására alkalmas szárnyak között további jelentős eltérésnek azok véglezáró lemezeit lehet még megemlíteni. Az előbbi design esetében alkalmazott lépcsős szárnnyal tulajdonképpen egy háromszintes-, míg a nagyobb leszorító erő biztosítására hivatott szárny esetében látható lépcsős szárnyvéggel már egy négyszintű szárnyelem kialakításáról beszélhetünk.

A lépcsős szárny konfigurációja révén a légterelő lemezek kialakításával a közöttük lévő légkamrák segítségével felgyorsulnak az elölről érkező légáramlatok, amely növeli a szárnyon keletkező leszorító erő nagyságát, valamint megfelelő áramlást biztosít az aerodinamikailag igencsak rossz jellemzőkkel rendelkező első kerekek körül is. A Pirelli abroncsok tekintetében természetesen meg kellett találni a megfelelő egyensúlyt is, hiszen a kismértékű leszorító erő hatására az autó könnyedén alulkormányozottan viselkedhet, míg a túlzottan nagymértékű aerodinamikai terhelés hatására nagyobb lesz ugyan a tapadás mértéke, de ezzel együtt megnő a gumik terhelése is.

Az első légterelő szárnnyal kapcsolatosan elvégzett módosításokkal a versenyautó elülső részének menetstabilitását igyekeztek javítani a Sauber mérnökei, hiszen a silverstone-i pályán a gyors- és a lassú kanyarkombinációkból adódóan gyors irányváltoztatásokat kell a pilótáknak végrehajtani, és eközben az autó alulkormányozottságából adódóan az elérhető kanyarsebesség is jelentősen le tud csökkenni.

 

Képgaléria:

Első légterelő szárny (Sauber F1 Team, Angol Nagydíj, 2011)   Első légterelő szárny (Sauber F1 Team, Angol Nagydíj, 2011)

 

(Technikai fejlesztés – Sauber F1 Team – Angol Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló (Mondd el a véleményed)
Formula1Tech Blog: Mit eredményezhet a “fújt” diffúzor használatának korlátozása?

A legutóbbi szavazás alkalmával (Hogyan befolyásolja majd az erőviszonyokat a kipufogógázzal "fújt" diffúzor használatának korlátozása az Angol Nagydíjtól kezdődően?) az...

Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Angol Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Új DRS mechanizmus

A Ferrari alakulat mérnökei által az Angol Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként egy jelentős változtatás próbatételére is sor került a...

Hungaroring (Magyar Nagydíj, 2010)
Módosításokat végeztek a Hungaroringen

Kétségtelen, hogy az a versenypálya, amelyik egyszer sikerrel csatlakozott a Formula-1 világához, szeretné megtartani a futamrendezői szerepét a jövőben is....

Close