Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Sauber Ferrari C30: A motor kialakítása | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Sauber Ferrari C30: A motor kialakítása

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.07. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,564
Motor (Sauber F1 Team, Török Nagydíj, 2011)

A Ferrari által gyártott V8-as erőforrások biztosítják a szükséges lóerőket a Sauber C30-as konstrukciói számára. © Sauber F1 Team

Miután a Sauber alakulat a Ferrari csapatának V8-as motorját kapta meg az idei évre, nem meglepő a két gárda által használt erőforrás közötti hasonlóság.

Elöljáróban érdekességképpen szeretném megemlíteni a fotón lévő motor mögött látható zöld színű nitrogén palackot. A versenyhétvégékre a csapatok természetesen tartalék motorokat is magukkal visznek, éppúgy, mint az autó aerodinamikai elemeiből, vagy más mechanikai alkatrészeiből is. Ezen egységeket külön-külön gondosan becsomagolva, kalodákban, illetve az adott alkatrész méreteihez igazodva legyártott ládákban tárolják és szállítják. Visszatérve az előzőleg említett palackhoz… Ezt azért alkalmazzák a csapatok, hogy amíg a motort be nem építik a versenyautóba, a motoron lévő csatlakozáshoz rögzített palackban lévő gáz segítségével a megfelelő pozícióban tudják tartani a pneumatikus szelepeket.

De szeretnék néhány szót ejteni a Sauber által használt motor kialakítását illetően is. Az idei évben életbe lépett új technikai szabályok értelmében visszatért KERS alkalmazásához igazodva a svájci gárda változtatott a hibrid hajtás két évvel ezelőtt alkalmazott beépítési helyén. Éppen ezért a motoron lévő olajtartály kialakításának módja is módosult, csakúgy, mint azt a Ferrari 150 Italia névre hallgató konstrukciók esetében is megfigyelhető.

A megnövelt kapacitású üzemanyagtartályra történő átállás következtében a 2009-es évben alkalmazott megoldással ellentétben hosszabb és szélesebb tartályokat kellett az autókba építeni, és emiatt vagy a pilótafülkét kellett valamelyest előbbre helyezni, vagy pedig a sebességváltót kellett rövidebbre megépíteni, hogy minél jobban minimalizálni lehessen a tengelytáv növelésének mértékét. De természetesen ehhez a változáshoz más módon is lehet igazodni, mint ahogyan azt a Ferrari V8-as motorja esetében is meg lehet figyelni. Az olajtartályt a sebességváltónál kialakított, hagyományosnak mondható beépítési helyzetéből átteszik például közvetlenül a pilótafülke mögé. Ezzel ugyanis el lehet érni, hogy az üzemanyagtartályt közelebb tudják helyezni a versenyautó tömegközéppontjához, és az olajrendszer csőhosszának és szerelvényeinek csökkentése kedvezően hat az autó teljes tömegére is.

A Sauber C30-as versenyautók esetében is a nagyobb kapacitású, és magasabb építésű olajtartály hagyományos módon a motor előtt lett elhelyezve. A nagyméretű üzemanyag-tartály beépítéséhez szükséges hely biztosításának megkönnyítése érdekében az olajtartály kerülhetett volna a sebességváltó házába is, de a Ferrari végül ennél, a már tavalyi évben is alkalmazott megoldásnál maradt.

Érdekességképpen szeretném megemlíteni, hogy a 2009-es évben bevezetett Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer alkalmazásakor a Saubert motorokkal ellátó Ferrari a jelenlegi kialakításhoz képest teljesen eltérő műszaki megoldást vetett be. A szokásos módon alkalmazott olajtartályt megosztották, és egy másodlagos tartályt helyeztek el a motor mögött a kuplungszerkezet feletti résznél, melyet teljes mértékben körbezárt az autó sebességváltója. Ezzel a megoldással tudtak elegendő helyet biztosítani a motor-generátor egységnek (MGU) és az akkumulátoroknak egyaránt.

 

(Technikai fejlesztés – Sauber F1 Team – Török Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Újabb gumikeveréket tesztelhet Isztambulban a Pirelli

Az idei évben a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójává avanzsált Pirelli hivatalosan is bejelentette, hogy az előzetes tervekkel ellentétben nem fogják bevetni...

A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)
Vajon megoldotta-e a KERS problémáját a Red Bull?

A Formula-1-es mezőny számára a Kínai Nagydíjat követően háromhetes szünet állt a rendelkezésére. Ezen időszak alatt a csapatok visszatértek a...

Technikai követelmények (Török Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Török Nagydíj (2011)

A 2011-es Formula-1-es világbajnokság negyedik állomásaként a Török Nagydíj kerül megrendezésre. Mindamellett, hogy az 5.338km-es Istanbul Park Circuit versenypályát is...

Close