Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ross Brawn nem aggódik az új diffúzor-szabály miatt | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ross Brawn nem aggódik az új diffúzor-szabály miatt

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.27. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,259
Ross Brawn (Mercedes GP Petronas F1 Team, Magyar Nagydíj, 2010.08.01)

Dupla diffúzor ide, vagy oda, Brawn nem aggódik a különleges aerodinamikai elem 2011-es betiltása miatt. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A tavalyi évben meghonosított emeletes diffúzorok további használatát – amely a megjelenésének évében komoly támadásoknak volt kitéve egyes csapatok részéről – ezúttal az FIA betiltotta, így senki sem használhatja majd a 2011-es idénytől kezdődően.

A forradalmian új kialakítású, és egyedi elven működő aerodinamikai elem elkészítésének egyik ötletgazdája, Ross Brawn nem fél attól, hogy a dupla diffúzor hiánya komoly nehézségeket jelentene a csapatok számára. A technikai szakember úgy véli, hogy a soron következő idény végére a versenyautók rendelkezni fognak akkora aerodinamikai leszorító erővel, mint az említett elem alkalmazásának idején.

A tesztjeink és a szimulációs gyakorlatok elvégzése során arra a megállapításra jutottunk, hogy az új autónk hasonlóan viselkedik az emeletes diffúzor nélkül, mint amikor azt korábban használtuk. Természetesen kevesebb leszorító erő fog hatni az autóra, de már a szezonnyitó futamra vissza fogunk ebből nyerni valamekkora részt, és az idény végére pedig eljuthatunk akár arra a szintre is, ahol jelenleg állunk.” – nyilatkozta bizakodva Ross Brawn, akinek Brawn GP versenyautói az emeletes diffúzorok révén a 2009-es idény elején több mint fél másodperces előnyt voltak képesek felhalmozni a riválisokkal szemben.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Toyota RVX-06 motor (Toyota, 2006.01.14)
A Honda és a Toyota újra az F1-ben?

A 2013-as évre vonatkozó új motorszabályok radikális változást hoznak majd a Formula-1 számára. A jelenleg használt 2.4 literes V8-as erőforrások...

Kamui Kobayashi (Sauber F1 Team, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.19)
A Takata a Sauber technikai partnere lesz 2011-ben

A Sauber F1 Team 2011-es technikai partnerei között tudhatja magát a Takata, aki az új tervezésű C30-as kódnevet viselő versenyautók...

Keke Rosberg (McLaren, 1986)
Jelentős átalakulás várható az autók megjelenésében 2013-tól

A Formula-1 történelmében legutóbb a 2009-es év jelentett hatalmas változást a versenyautók kinézetével kapcsolatban. A szélesebbre épített első légterelő szárny,...

Close