Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ross Brawn: Fontos szerep juthat az előrevezetett kipufogónak | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ross Brawn: Fontos szerep juthat az előrevezetett kipufogónak

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,017
Előrehozott kipufogónyílás (Lotus Renault GP, Barcelona teszt, 2011.03.09)

A Lotus Renault GP által bevezetett speciális kipufogó előnyeit felismerve a Mercedes is alkalmazásba vette azt a téli tesztek során. © Lotus Renault GP

A Mercedes GP színeiben szolgáló szakember, Ross Brawn az elmúlt időszakban még úgy vélekedett, hogy a Lotus Renault GP alakulat által elsőként alkalmazott, előrevezetett kipufogórendszer nem fog kiemelt prioritást élvezni a csapatok számára. A téli tesztsorozatok alkalmával azonban a német istálló több-kevesebb aerodinamikai újítással is ellátta a W02-es konstrukcióját, melyek között próbaképpen a Renault csapat által alkalmazott rendszerhez hasonló kivitelű kipufogót is pályára vittek. Az elsődleges eredmények pedig azt sejtetik, hogy a speciális kipufogórendszer talán még nagyobb aerodinamikai előnyt jelenthet majd, mint amit a 2011-es évre betiltott emeletes diffúzorok nyújtottak.

Az előzőleg említett két csapat voltaképpen a diffúzorral kapcsolatba lévő kipufogót módosította úgy, hogy azt a fenéklemez elülső része felé vezetve, a rajta kiáramló forró levegő átáramolva a padlólemez alatt kialakított légcsatornákon át egészen a hátsó légterelő szárny alatt helyet foglaló diffúzorig, nagyobb leszorító erőt képes kifejteni.

Azt hiszem ez egy nagyszerű területe a fejlesztéseinknek, hiszen az eddigi tapasztalataink alapján ez a fajta megoldás még hatékonyabbnak bizonyul az egykoron használt dupla diffúzoroknál. Természetesen a csapatok és a motorgyártók között mindig is szoros együttműködés volt, hogy miként lehet hasznosítani a kipufogón keresztül kiáramló gáz energiáját, és úgy érzem, hogy ez a fajta fejlesztési irányvonal rendkívül biztató.” – nyilatkozta Ross Brawn.

A Formula-1-re mindig is jellemző volt, hogy a mérnökök mindvégig keresik a szabályokban rejlő lehetőségeket, éppen ezért a regulák értelmezése is merőben eltérő lehet a csapatok között. Természetesen a szándékos csalás rendkívül ritka. Azt azonban be kell ismernem, hogy én magam is azt várom el a mérnökeinktől, hogy maximálisan használják ki a regulák biztosította feltételeket.

Ami pedig az új kialakítású kipufogórendszert illeti, nem gondolom, hogy ez nem felelne meg a szabályoknak. Kiváló ötletnek tartom, és véleményem szerint ez nem ütközik a szabályzatba.” – tette hozzá a Mercedes GP technikai szakembere.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Külön tesztet biztosítnak az új hátsó szárnyak próbájára Ausztráliában

A 2011-es szezonra bevezetett új technikai szabályok közül az egyik legfontosabbnak a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak alkalmazása mondható, amely...

Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.12)
Kilenc különböző első szárnnyal próbálkozott a McLaren

A szezon előtti tesztsorozatok alkalmával a McLaren Mercedes alakulatnak több ízben kellett különböző problémákkal megküzdenie. Ez természetesen a legtöbb csapat...

James Key (Sauber F1 Team, Valencia teszt, 2011.01.31)
James Key merőben más stratégiákat jósol 2011-re

A Formula-1-es csapatok felkészülésének időszaka az elmúlt héten megrendezett barcelonai tesztsorozattal véget ért. A hamarosan kezdődő 2011-es világbajnoki idényre vonatkozó...

Close