Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull Renault RB9: Új első szárny a kerekek aero-jellemzőinek javítására | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull Renault RB9: Új első szárny a kerekek aero-jellemzőinek javítására

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.03.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,419
Első légterelő szárny (Red Bull, Barcelona teszt, 2013.03.02)

A barcelonai tesztsorozaton módosított első légterelő szárnnyal próbálkozott a Red Bull Racing alakulat (Fotó: Sutton Images, Illusztráció: Formula1Tech Blog)

A Red Bull Racing alakulat a szezon előtti utolsó barcelonai tesztsorozat alkalmával pályára vitt aerodinamikai csomag részeként egy módosított kivitelű véglezáró lappal rendelkező első légterelő szárnyat is próbára tett.

 

A korábban alkalmazott technikai megoldással ellentétben az első légterelő szárny egyetlen egységből álló végprofiljai ezúttal két kisebb méretű kivágást (1) kaptak a függőleges belépő él közelében, ahol a főprofil alá történő beáramlás hatékonyságának növeléséhez egy töréspont (2) is kialakításra került a véglezáró lemez belépő éle mentén Ezek feladata nem más, mint az elölről érkező légáramlatok főprofil alá, valamint a mögötte elhelyezett áramlásjavítók által meghatározott területre történő bevezetése. Az így beáramoltatott levegő a szárny alsó síkján elhelyezett, előzőleg említett örvénykeltő lemezek által kialakított légcsatornákba kerülnek, amelyek egy direktebb légáramlást biztosítanak az autó padlólemezének irányába, csökkentve ezáltal a szárny alatt áthaladó légáramlatok nem kívánt turbulenciáját. Az örvénykeltő lemezek segítségével a szárny alatt elhaladó légáramlatok nagyobb része vesz részt a szárnyprofil felülete mentén kialakuló határréteg létrehozásában, vagyis aerodinamikai szempontból a felület mentén elhaladó levegő idő előtti leválása akadályozható meg ezzel.

 

A fentiekben említett nyílások méretének meghatározása kellő körültekintést igényel, hiszen általuk jelentősen befolyásolható a szárny felett és alatt elhaladó légáramlatok által kifejtett aerodinamikai nyomások közötti megfelelő egyensúly, amely végül a kellő mértékű aerodinamikai leszorító erő előállításában fejti ki hatását.

 

A fentiekben leírt változtatással tehát az első légterelő szárny aerodinamikai hatékonyságának javításával az első tengelyre ható nyomás intenzitását és ezzel együtt az első gumiabroncsokra ható terhelés nagyságát is lehet befolyásolni, és nem utolsó sorban a kerékfelfüggesztés lengéscsillapító elemeinek mozgására jellemző fáziskülönbség csökkentése is megvalósítható. Ez utóbbi szempont pedig leginkább a pálya egyenetlenségein és a szegélyköveken történő áthajtáskor fejti ki pozitív hatását, a versenyautó menetstabilitásának megőrzése szempontjából. Mindezek mellett az első légterelő szárny konfigurációjának meghatározása során törekedni kell a versenyautó alulkormányozottságának minimalizálására is, ami a nagyobb kanyarsebességek elérését segíti a pilóta számára.

 

Az RB9-es új első légterelő szárnyával az első kerekek körüli áramláskép javítása is a csapat célja, hogy általa a kerék mögötti kisebb nyomású területen valamelyest semlegesebb áramlás legyen biztosítható.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Red Bull Renault RB9: Új első szárny a kerekek aero-jellemzőinek javítására, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kipufogórendszer (Caterham, Jerez teszt, 2013.02.05)
Új aerodinamikai vezető a Caterhamnál

A Caterham csapat nemcsak a CT03-as fejlesztésével igyekszik minél ütőképesebb lenni az idei évben, hanem a technikai gárda tekintetében végzett...

Passzív DRS (Red Bull, Barcelona teszt, 2013.03.01)
Red Bull Renault RB9: Első lépések a passzív DRS-sel

A Red Bull Racing alakulat már a tavalyi évben is alkalmazta a DDRS rendszernek azon változatát, amelynek segítségével úgy voltak...

Kipufogórendszer (Ferrari, Barcelona teszt, 2013.03.01)
Ferrari F138: Továbbfejlesztett Coanda-kipufogó

A szezon előtti második és egyben utolsó barcelonai tesztsorozatra a Ferrari alaposan átdolgozott aerodinamikai csomaggal szerelte fel az F138-as konstrukciót....

Close