Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull Renault RB8: A diffúzor és a hátsó szárny összhangja | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull Renault RB8: A diffúzor és a hátsó szárny összhangja

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.11.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,327
Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Amerikai Nagydíj, 2012)

Az austini futamra megváltozott a Red Bull Renault RB8-as hátsó felépítménye (Fotó: Sutton Images)

A Red Bull Racing csapat az Amerikai Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként egy módosított hátsó légterelő szárnyat is pályára vitt. A kanyargós austini versenypályán alkalmazott véglezáró lemezeken elvégzett változtatásnak köszönhetően egy korábban alkalmazott műszaki megoldás továbbfejlesztése valósult meg. A véglezáró lemezek meghosszabbításában, a diffúzor oldalsó légkamrái felett függőleges kialakítású légterelő lemezek kaptak helyet a véglezáró elem teljes szélességében.

 

A Red Bull Racing mérnökei továbbra is alkalmazták a hátsó légterelő szárny két végén lévő függőleges elemek és a padlólemez hátsó meghosszabbításában helyet foglaló diffúzor összekötő elemeit is. Ennek segítségével a hátsó szárny nem kívánt rezonanciája jelentős mértékben csökkenthető, ami az érintett elem aerodinamikai jellemzőit és nem utolsó sorban ebből eredően az autó menetstabilitását is kedvezően befolyásolja. A csapat által alkalmazott megoldás további előnye, hogy az oldalirányú terheléseknél jelentkező igénybevételeknek is jobban ellenáll az RB8-as konstrukció hátsó felépítménye, amely ezáltal nagyobb merevséggel rendelkezik.

 

A fentiekben említett technikai megoldás további előnye, hogy a véglezáró lemezek és a szárny vízszintes főprofiljának csatlakozásánál spirális vonalban leváló légáramlatok az autó irányváltoztatása során nem eredményeznek túlzott mértékű rezonanciát, és a véglezáró elemekre ható aerodinamikai igénybevétel hatására a szárny oldalirányú „elmozdulását” is csökkenti. Ezt a célt hivatottak szolgálni továbbá a főprofil felett, a véglezáró lemezeken lévő kopoltyúzott kivágásokkal kapcsolatban elvégzett módosítások is.

 

A véglezáró lemezeken kialakított, összesen 8-8db függőleges, spirális vonalvezetésű légterelő lemezekkel a diffúzort további, hozzávetőlegesen 40…50cm-rel hosszabbították meg. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy a padlólemez felett elhaladó légáramlatok kavitációja a diffúzor mögé kilépve ezen a hosszon csökkentve lett, amely egy jóval direktebb légáramlást eredményez a diffúzor mögött. A légterelő lemezek kialakításának és elhelyezésének köszönhetően a lemezek közötti keskeny réseken megnő az átáramló levegő sebessége, amely egyúttal növeli a diffúzor aerodinamikai hatékonyságát, és az általa előállított leszorító erő nagyságát is.

 

A módosított véglezáró elemmel tehát a diffúzor aerodinamikai hatékonyságának növelését is el lehet érni, amely a Red Bull Racing által alkalmazott, perforált légterelő léccel ellátott diffúzor esetében jelentős előrelépést jelent. A diffúzor felső éle mentén kialakított, résekkel ellátott légterelő profil jelentősége ugyanis nem más, mint hogy a légterelő léc mögött ellenirányú örvényléseket állítanak elő, amely aerodinamikailag úgy viselkedik, mintha egy nagyobb kimeneti nyílással ellátott diffúzor lenne az autó alatt, amely ezzel nagyobb leszorító erőt képes biztosítani. A légterelő léc által elérhető aerodinamikai hatásfok fokozása érdekében a Red Bull Racing mérnökei ezzel csökkenteni kívánják a légterelő léc mögött kialakuló örvénylések mértékét, aminek következtében a diffúzor alatt elhaladó légáramlatok nyomása csökken, növelve ezzel az autó alatt kialakuló szívóhatást.

 

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Amerikai Nagydíj, 2012)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Amerikai Nagydíj, 2012)
McLaren Mercedes MP4-27: Módosított első légterelő szárny

A 2012-es Formula-1-es világbajnoki szezon utolsó előtti állomásaként megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíj hétvégéjén a McLaren alakulat egy új fejlesztésű első...

Előzési zóna (Amerikai Nagydíj, 2012)
Az FIA pontosított az austini előzési zónán

A 2012-es Formula-1-es világbajnoki sorozat utolsó előtti állomásaként az amerikai kontinensre látogat a száguldó cirkusz mezőnye. A híres német építész,...

Renault RS27 motor (Renault, Jerez teszt, 2012.02.06)
Két csapat is motorváltást tervez 2014-re

A 2014-es év jelentős változásokat tartogat a Formula-1 számára, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség egy merőben új motorformulát fog majd...

Close