Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull-Renault RB7: Új főprofil és lépcsős szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull-Renault RB7: Új főprofil és lépcsős szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.10.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,476
Első légterelő szárny (Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj, 2011)

Az utcai szakaszokból összeállított szingapúri versenypályán szükséges leszorító erő biztosításához extra légterelőt kapott a lépcsős szárny. © Red Bull Racing

A Szingapúri Nagydíjon a jelentősebb fejlesztéseket felsorakoztató csapatok, mint például a Team Lotus, a Marussia Virgin Racing és a Lotus Renault GP mellett a Red Bull Racing is pályára vitt egy-két módosított aerodinamikai elemet. Ezek között szerepel többek között az RB7-es konstrukció módosított első légterelő szárnya, amelynek kialakítása egyértelműen igazolja, hogy az energiaitalosok fő zsenije, Adrian Newey és az aerodinamikai részleg vezetője, Peter Promodrou eltöltöttek néhány órát a tervezőasztal felett.

Az első légterelő szárnyat illetően elvégzett módosítás kapcsán az orrkúp alatti 500mm hosszú semleges szakasz mindkét végén a főprofil és a mögötte elhelyezett légterelő lap ún. csavart keresztmetszettel kapcsolódik össze. Ezen a részen a felfelé ívelő rész közel 90°-os szögben indul, amely egy új megjelenésű belépő élt kölcsönöz a főprofilnak. Az így kialakított légcsatorna révén megfelelő módon kontrollálhatóak az elölről érkező légáramlatok turbulens hatása, amely tisztább áramlásképet eredményez a padlólemez elülső élénél.

Az utcai szakaszokból álló szingapúri versenypálya által megkövetelt magas szintű leszorító erőhöz igazodva Red Bull Racing mérnökei módosították a főprofil felett elhelyezkedő lépcsős szárnyelemek kialakítását is. Az ezt megelőző konstrukcióval ellentétben a kiegészítő profilok és a szárny tartókonzolja között elhelyezett, a McLaren Mercedes MP4-26-os autókon is megjelent, „L” alakra emlékeztető légterelő ezúttal elmaradt. Helyette viszont a 2x2db dupla légterelő lemezzel rendelkező lépcsős szárny belső eleme egy hosszabb kialakítású idommal bővült, amely már-már a 2008-as szezonban használt hídszárnyak megjelenését idézi. Ezen kiegészítő szárnyelem kilépő éle leginkább egy ellipszishez hasonlítható vonalvezetést kapott, amelynek köszönhetően csökkent az aerodinamikai hatékonyságot negatívan befolyásoló örvénylés, és egy viszonylagosan véve tisztább áramlási jellemzőket biztosított az első kerekek irányába.

A fentiekben ismertetett módosításokkal a szűk kanyarokban szükséges minél jobb menetstabilitás, és nem utolsó sorban az autó alulkormányozottságának a csökkentése volt a csapat célja. Mindez pedig azt is jelenti, hogy a kanyarok teljesítése során a pilóta mindvégig az ideális íven tudja tartani az autót úgy, hogy közben megfelelő tempót képes diktálni.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Szingapúri Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Red Bull-Renault RB7: Új főprofil és lépcsős szárny, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kerékabroncs fűtés (Red Bull Racing, Japán Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: A kerékabroncs melegítése

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára ismert tény, hogy a hideg, illetve a nem megfelelő hőmérsékletű gumiabroncsok a versenyzők egyik legnagyobb...

Első légterelő szárny (AT&T Williams, Japán Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Az első szárny új tartókonzoljai

A Formula-1-es versenyautó elülső elemeinek kialakítása rendkívül fontos szerepet játszanak a konstrukcióra nézve annak teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára, ezért...

A KERS és az ECU egységei (Lotus Renault GP, Török Nagydíj, 2011)
ECU: Az F1-es autó vezérlőrendszere (1. rész)

A 2008-as Formula-1-es világbajnoki szezon a kategóriát érintő technikai részleteket illetően több technikai fejlesztés előhírnöke lett. A kutatások és fejlesztések...

Close