Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull-Renault RB7: Passzív befúvású diffúzor használata | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull-Renault RB7: Passzív befúvású diffúzor használata

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.10.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,349
Padlólemez kivágás (Red Bull Racing, Koreai Nagydíj, 2011)

A Red Bull Racing mérnökei légbeömlő nyílások kialakításával passzív befúvással fokozzák a diffúzor hatékonyságát. © Red Bull Racing

A tavalyi szezonhoz hasonlóan a 2011-es idényre érvényesített technikai szabályzat értelmében a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai tekintetében van nagyobb szabadságfokuk jelentősebb fejlesztésekre. Ehhez igazodva a Red Bull Racing alakulat a teljes szezon során nagy hangsúlyt fektetett az RB7-es konstrukció ezirányú módosításaira, melynek keretein belül a Koreai Nagydíjra további változtatást hajtottak végre a padlólemez hátsó meghosszabbításában helyet foglaló diffúzorral kapcsolatban.

A 2011-es szezon slágertermékének is mondható kipufogóval fújt diffúzorról van szó, melyet a Red Bull Racing csapatok kívül természetesen mások is alkalmaznak, a technikai megvalósítást illetően kisebb-nagyobb különbségekkel. A Red Bull Racing mérnökei ezúttal egy-egy kiegészítő nyílást készítettek közvetlenül az oldaldoboz mellett a padlólemezen. A hátsó kerékfelfüggesztés lengőkarjai alatt látható nyílások tulajdonképpen légbeömlőként funkcionálnak, amelyek a mobil indítókészülék csatlakozópontját tartalmazó üreges részbe vezetnek. A starter részére kialakított nyílás meglehetősen széles, amely egyértelműen kedvező aerodinamikai hatást képes kifejteni a rajta átáramoltatott levegő révén.

A kipufogórendszerből kiáramló forró égéstermék segítségével extra előnyökhöz lehet jutni a diffúzor aerodinamikai hatékonyságát illetően, hiszen a padlólemez alatt kialakuló alacsony nyomású térnek köszönhetően növelhető az autó hátsó részére ható aerodinamikai leszorító erő nagysága.

Az oldaldoboz mellett lévő légbeömlők azonban nem a forró égéstermék nyújtotta aerodinamikai előnyök további felhasználását célozza meg. Ezen a területen ugyanis az oldalsó kocsiszekrény mentén elhaladó normál légáramlatok mennek keresztül. Ez tehát sokkal inkább egy ún. passzív befúvási elvnek tekinthető. Mivel az RB7-es autó sebességváltója, és a hozzá közel eső padlólemez-terület burkolatokkal van ellátva, Adrian Newey és mérnökcsapata ezzel a megoldással képesek eljuttatni a leszorító erő növelésére szolgáló légáramlatokat a starter nyílásához, ahonnan végül a diffúzor középső részén távozik a beáramló levegő. Ehhez természetesen szükséges az az alapfeltétel is, hogy a Red Bull Racing négykerekűje meglehetősen szűk sebességváltó házzal rendelkezik, amely lehetővé teszi a kipufogórendszer és az oldaldoboz burkolatának áramvonalas kialakítását. Nincs kizárva tehát, hogy a hasonló kialakítású sebességváltó házat alkalmazó csapatok körében is felfedezhető lesz majd ehhez hasonló megoldás a jövőben.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Koreai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Red Bull-Renault RB7: Passzív befúvású diffúzor használata, 5.0 out of 5 based on 3 ratings


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó fék (Lotus Renault GP, Koreai Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Légcsatorna a hátsó fékdobon belül

A Formula-1-es versenyautóknak nemcsak a gyorsulási jellemzői, hanem a fékezések során tapasztalható erőhatások is számottevőek. Ahhoz pedig, hogy egy 300km/h...

Pirelli animáció (Koreai Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Koreai Nagydíj, 2011 (Videó)

A Koreai Nagydíjnak otthont adó pálya a maga 5.6km-es hosszával és 55 körös versenytávval várja a Formula-1 mezőnyét, ahol a...

Első légterelő szárny (Ferrari, Koreai Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Új első szárny tesztje a 2012-es konstrukcióhoz

Mindamellett, hogy a 2011-es szezon még nem ért véget, a Formula-1-es csapatok már javában fejlesztik a jövő évre szánt versenyautókat....

Close