Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull Renault RB7: Módosított légterelővel ellátott diffúzor | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull Renault RB7: Módosított légterelővel ellátott diffúzor

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,817
Diffúzor (Red Bull Racing, Magyar Nagydíj, 2011)

A Red Bull Racing RB7-es konstrukciójának jobb vezethetősége és aerodinamikai hatékonysága érdekében újabb fejlesztéseket tettek próbára a Hungaroringen. © Red Bull Racing

A Red Bull Racing alakulat a Magyar Nagydíj pénteki- és szombati szabadedzésein az RB7-es konstrukció módosított aerodinamikai csomagja mellett továbbfejlesztett padlólemezzel és a hátsó kerékfelfüggesztési rendszer módosított változatával igyekezett minél több hasznos információt gyűjteni a jövőbeli fejlesztéseik sikerességének reményében.

A fentiekben jelzett változtatások mellett annak érdekében, hogy a Red Bull Racing mérnökei javítsanak az RB7-es konstrukció aerodinamikai hatékonyságán, ennek egyik velejárójaként továbbfejlesztették a padlólemez hátsó meghosszabbításában lévő diffúzort is. A diffúzor alsó síkján alkalmazott, függőleges irányú légterelő lemezek kialakításán történt változás, ami ezen kiegészítők megnövelt méretével nagyobb légkamrák kialakítására nyílt lehetőség, ami egyúttal megnövelte a padlólemez alatt áthaladó légáramlatok irányítottságáért felelős hasznos felületek nagyságát.

Az előzőekben jelzett változtatással nem az autó hátsó traktusára ható leszorító erő fokozása volt az elsődleges cél. A módosításnak sokkal inkább a versenyautó hasmagasságát érintő finombeállítások eredményeképpen kialakult vezethetőségi jellemzőkön látta hasznát a pilóta.

Az autó helyes hasmagasságának beállításával többek között befolyásolni lehet az első légterelő szárny hatékonyságát is. Ehhez az autó kerékfelfüggesztésének 3:1, illetve 2:1 arányú beállításait szokták alkalmazni egyes csapatok. Ez azt jelenti, hogy míg az első felfüggesztés lengéscsillapító elemeinek úthossza 10mm-t változik, addig a hátsók a 3:1-es beállítási mód esetén 30mm-t mozdulnak.

A McLaren Mercedes MP4-26-os és a Red Bull Renault RB7-es konstrukciókat összehasonlítva például elmondható, hogy mindkét csapat autói esetében a hasmagasság az autó elülső részében 25mm körüli, míg a hátsó magasság tekintetében a wokingiak 50mm-t, a Red Bull Racing pedig 75mm-t alkalmaz. Ez óriási különbség, amiben már a szerkezeti kialakításnak is nagy szerepe van, nem pedig kizárólagosan a beállításoknak. Ebből eredően az előbbi arányszámot nézve elmondható, hogy míg a Red Bull a 3:1-et preferálja, a hátsó hasmagasságbeli 25mm-es eltérés miatt a McLaren pedig a 2:1-es arányt alkalmazza.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Magyar Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Ferrari, Magyar Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított konfigurációjú első szárny

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, a Ferrari alakulat számos olyan fejlesztést is próbára tett a Hungaroringen...

Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Magyar Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Új hátsó légterelő szárny próbája

A Ferrari alakulat jó néhány kisebb-nagyobb módosítást próbára tett a 26-dik Magyar Nagydíj hétvégéjének szabadedzésein. Ezek között szerepelt például a...

A gumik és a kipufogórendszer összhangja
A gumik és a kipufogórendszer összhangja (Videó)

Mindamellett, hogy a Formula-1 2011-es idényében bevezetett szabálymódosításokhoz a versenysorozat új gumibeszállítójának, a Pirellinek is igazodnia kellett, a szezon közben...

Close