Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull-Renault RB7: Módosított kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull-Renault RB7: Módosított kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.27. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,068
Módosított kipufogó (Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj, 2011)

A Red Bull csapat már a téli teszteken pályára vitte új kipufogórendszerét, amit a jobb aerodinamikai hatásfok reményében módosítottak a melbourne-i futamra. © Red Bull Racing

Ahogyan az már a tavalyi évben is megfigyelhető volt, a technikai szabályzatban bevezetett szigorításoknak köszönhetően a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük részletesebb fejlesztésekre. A 2010-es szezonban leginkább az F-csatorna, és az emeletes diffúzorok hódítottak a mezőnyben, míg az előttünk álló idényben úgy tűnik, hogy a kipufogó-diffúzor párosítás körüli lehetőségek kerültek a mérnökök figyelmének középpontjába.

A Red Bull Racing alakulat már a téli valenciai teszteken pályára vitte új fejlesztésű kipufogórendszerét. Az akkori verzió szerint a padlólemez alá vezetett forró kipufogógázokat juttatták el a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát. A megfelelő légáramlatok biztosításának érdekében egy hosszanti kivágást alakítottak ki a padlólemezen, mégpedig a hátsó kerék elülső vonalában.

A hétvégén megrendezett szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra egy burkolati elemet kapott az előzőleg említett kivágás – amely a diffúzor mindkét oldalánál hozzávetőlegesen 5cm-es méretben készült el -, melynek következtében egy lapos, széles formájú kipufogó-végződést alakítottak ki. A hátsó kerék és a kerékfelfüggesztés elemei mellett elhaladó forró égéstermék ennek köszönhetően a diffúzor alsó síkján kialakított légkamrákhoz jut, majd az oldalsó kamra fala mentén jut ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően nagyobb mértékű leszorító erő hat az autó hátsó traktusára, nagyobb menetstabilitást adva ezáltal az RB7-es konstrukciónak.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull-Renault RB7 – Ausztrál Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: A Williams lemásolja a Red Bull Renault RB7-es kipufogóját | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előrevezetett kipufogó (Renault, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Előrevezetett kipufogórendszer

Új év, új szabályok, és újabb fejlesztések. Ez elmondható a Lotus Renault GP alakulattal kapcsolatban is, miután a francia istálló...

Sebastian Vettel (Red Bull Racing , Ausztrál Nagydíj, 3. szabadedzés, 2011.03.26)
Formula1Tech Blog: Az Ausztrál Nagydíj szombati eseményei

A téli tesztidőszakot, valamint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjének első két napját követően már kialakult némi kép a mezőnyben uralkodó...

Sebastian Vettel (Red Bull Racing , Ausztrál Nagydíj, időmérő, 2011.03.26)
Ultrakönnyű KERS-t használ a Red Bull Racing?

Az Ausztrál Nagydíj szombati időmérőjét követően a pole pozíciót megszerző Sebastian Vettelnek feltett kérdésre a német pilóta elmondta, hogy sem...

Close