Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull-Renault RB7: Módosított főprofil | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull-Renault RB7: Módosított főprofil

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,252
Első légterelő szárny (Red Bull Racing, Belga Nagydíj, 2011)

Az RB7-es padlólemezének jobb aerodinamikai hatékonysága érdekében a mérnökök változtattak az első szárny főprofilján. © Red Bull Racing

A belgiumi verseny helyszínéül szolgáló spa-francorchampsi versenypálya karakterisztikájából adódó gyors irányváltoztatások, a kanyarok által megkívánt nagyobb menetstabilitás, és nem utolsó sorban az autó alulkormányozottságának csökkentése érdekében a Red Bull Racing mérnökei kisebb változtatással próbálkoztak az RB7-es konstrukció első légterelő szárnyával kapcsolatban.

A technikai szabályzatnak megfelelően a referencia-sík felett 75mm-rel elhelyezkedő első légterelő szárnynak az autó orrkúpja alatt 500mm hosszan egy ún. semleges szekciót kell tartalmaznia, amely semmiféle egyéb aerodinamikai kiegészítő elemet sem tartalmazhat. Az előírások szerint viszont a véglezáró elemek és a középső szekció között használható légterelő lemezek száma nincs limitálva, vagyis a csapatok többé-kevésbé szabad kezet kapnak ennek a területnek a felhasználását illetően.

A lépcsős szárny konfigurációjától, valamint a légterelő lemezek és a közöttük lévő légkamrák kialakításától függően felgyorsulnak az elölről érkező légáramlatok, növelve ezzel a szárnyon keletkező leszorító erő nagyságát, valamint megfelelő áramlást biztosítva az aerodinamikailag igencsak rossz jellemzőkkel rendelkező első kerekek irányába is.

A szárny végén lévő lépcsős kialakítású légterelő lemezek rendkívül fontos szerepet játszanak az autóra ható teljes leszorító erő nagyságával kapcsolatban. A profilok kialakításától függően változik az áthaladó levegő sebessége, valamint más és más nyomáskülönbségek alakulnak ki a szárnyak alatt és felett elhaladó légáramlatok nyomásviszonyai között. A cél az, hogy a szárny kialakításával és beállításával olyan aerodinamikai viszonyok legyenek biztosítva, hogy az alkalmazott konfiguráció révén létrejövő örvénylések ne érintsék károsan a padlólemez aerodinamikai hatékonyságát sem.

A Red Bull Racing mérnökcsapata módosítást végzett a semleges szakasz és a lépcsős szárny alatti profil csatlakozásánál, ahol egy megemelt keresztmetszetnek köszönhetően további légcsatorna került kialakításra. Ennek hatására oly mértékben változik a szárny alatt kialakuló turbulens légáramlatok hatása, amelynek köszönhetően tovább javítható a padlólemez aerodinamikai szerepe. Mindamellett, hogy a Belga Nagydíj hétvégéjén kialakult időjárási viszonyok nem éppen kedveztek ez efféle aerodinamikai megoldásokban rejlő előnyök kiaknázásához, a Red Bull Racing minden bizonnyal alkalmazni fogja ezt más versenypályákon is.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Belga Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzés a Formula-1-ben
Előzés a Formula-1-ben (Videó)

Az elmúlt években egyre nagyobb kihívást kezdett jelenteni az előzések kivitelezése, hiszen a tervezést követően megépített autókra hatalmas aerodinamikai leszorító...

Pirelli animáció (Olasz Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Olasz Nagydíj, 2011 (Videó)

5.7km, 53 kör és 250km/h-ás átlagsebesség jellemzi a sebesség templomának is nevezett monzai versenypályát. A rajtot követő első lassítónál hatalmasat...

Pirelli animáció (Belga Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Belga Nagydíj, 2011 (Videó)

A 44 körös Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló spa-francorchampsi versenypálya olyan legendás kanyarok helyszíne, mint a La Source és az Eau...

Close