Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull-Renault RB7: Extra légterelők a hátsó kerekek mellett | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull-Renault RB7: Extra légterelők a hátsó kerekek mellett

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,540
Légterelők a hátsó kereknél (Red Bull Racing, Magyar Nagydíj, 2011)

A csapatok között egyre inkább kezd elterjedni a hátsó kerék belső felületéhez közel elhelyezésre kerülő légterelő elemek alkalmazása. © Red Bull Racing

A Williams, a Ferrari és a Sauber versenyautóin használt megoldást idézi a Red Bull Racing RB7-es konstrukcióin a hátsó fékek légbeömlő nyílásainál, a hátsó kerék belső oldalán elhelyezett légterelő lemezek megjelenése.

A Formula-1 technikai szabályzata igencsak egyértelműen fogalmaz, hogy a hátsó légterelő szárnyhoz, illetve az autó hátsó tengelyvonalához és a padlólemezhez képest milyen távolságban nem lehet elhelyezni egyetlen egy aerodinamikai elemet sem. Ezt a regulát figyelembe véve azonban a hátsó kerekek belső felülete ebből a szempontból felhasználható, vagyis ahogyan azt a bejegyzéshez mellékelt fotók is mutatják, extra légterelő lapok elhelyezhetőek ezen a területen.

Ezt a fajta megoldást elsőként a 2010-es évben a Williams és a Sauber alakulatok alkalmazták. Ezzel a műszaki megoldással nemcsak egyszerűen a versenyautó hátsó tengelyére igyekeznek nagyobb leszorító erőt előállítani az autó hátsó traktusának nagyobb menetstabilitása érdekében. Természetesen ez is oka a szóban forgó aerodinamikai kiegészítő használatának, de azért van itt még egy igen lényeges részlet.

Amikor az autó áthajt a pálya aszfaltját szegélyező kerékvető köveken, függetlenül attól, hogy kisebb-, vagy nagyobb sebességgel teszi azt a pilóta, a versenyautó hátsó lengéscsillapító elemeinek működése, beállítása, és ebből eredően rugalmas viselkedése révén a lengéscsillapító elemek összenyomódnak, és az ébredő ellenerő hatására meglehetősen nagy terhelés jut a hátsó kerekekre. De hasonló a helyzet a hullámos vonalvezetésű aszfalt esetében is, ami egyébként a Hungaroring karakterisztikája miatt a magyarországi pályáról is elmondható. Abban a pillanatban, amikor az autó ráhajt ezekre a szegély-elemekre, az igénybevétel nagysága intenzívebb, amikor pedig elhagyja azokat, a gumikra ható terhelés csökken. Esetünkben viszont nemcsak a gumikat érintő igénybevételek redukálása a legfőbb cél. Ezen állapotok között a csapatoknak és az autók beállításait végző mérnököknek meg kell találni a megfelelő egyensúlyt, hiszen a hátsó kerekeken ezen a módon jelentkező terhelésváltozás nagyságától függően az autó vezethetősége és viselkedése jelentősen leromolhat, hiszen könnyedén instabillá válhat az autó.

Az alkalmazott légterelők segítségével nyert leszorító erő többlet mellett a szénszálas anyagból készített, és speciális módon kialakított légterelő lapok segítségével csökkenteni lehet a lengéscsillapító elemek mozgása közötti idő-, illetve fáziskülönbséget, kvázi hamarabb visszanyeri stabil viselkedését a versenyautó.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Magyar Nagydíj, 2011)

 

Képgaléria:

Légterelők a hátsó kereknél (Red Bull Racing, Magyar Nagydíj, 2011)   Légterelők a hátsó kereknél (Red Bull Racing, Magyar Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló (Speed Limit TV és Formula1Tech Blog)
Internet TV a Formula1Tech Blog-gal

A Formula1Tech Blog-gal kapcsolatban egy újabb változásról szeretnélek Benneteket informálni. Bizonyára észrevettétek már, hogy az elmúlt hónapokban felkerült a blogra...

Hátsó légterelő szárny (McLaren Mercedes, Magyar Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított DRS mechanizmus

A McLaren csapat mérnökei a korábbi nagydíjak szabadedzései során már próbálkoztak az MP4-26-os konstrukció DRS mechanizmusának módosításával, de versenykörülmények között...

Hűtőrendszer (Mercedes GP Petronas F1 Team, Magyar Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: A hűtőrendszer anatómiája

A Mercedes alakulat W02-es konstrukciója – ahogyan az a mellékelt fotón is látható – mindkét oldalon az oldalsó kocsiszekrény burkolata...

Close