Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull-Renault RB7: Átalakított hátsó fékhűtés | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull-Renault RB7: Átalakított hátsó fékhűtés

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.31. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,411
Hátsó fékhűtés (Red Bull Racing, Török Nagydíj, 2011)

A fékdobon kialakított kürtőhöz hasonlítható nyílásnak köszönhetően a Red Bull Racing mérnökei növelni tudták a hátsó fékek hűtésének hatásfokát. © Red Bull Racing

Az RB7-es konstrukció aerodinamikai fejlesztései mellett a Belga Nagydíjon a Red Bull Racing mérnökei kisebb módosításokkal próbálkoztak a hátsó fékrendszer hűtésével kapcsolatban is. Mindamellett, hogy a spa-francorchampsi versenypálya nem veszi igénybe jelentősen a versenyautók fékrendszerét, a pilótáknak óvatosan kell kezelni a fékpedálokat, hogy megakadályozzák a kerekek nem kívánt blokkolását, amely leginkább a verseny első részében a legkritikusabb, amikor még a sok üzemanyagnak köszönhetően nagyobb súllyal rendelkezik az autó.

Ahogyan arról már korábbi bejegyzésekben is lehetett olvasni, az F1-es fékek csak meghatározott hőmérséklettartományban üzemelnek megfelelően. A fékezések során szinte másodpercek alatt akár több 100°C-ot is emelkedhet a féktárcsák és a fékbetétek hőmérséklete, ami a fékek hatékonysága mellett az elemek élettartamát is károsítja. Ha a versenyautó fékei gyakran 1000ºC-os hőmérséklet fölé hevülnek, az a gyors elhasználódásukat jelentheti, abban az esetben pedig, ha nem érik el a 400ºC-os értéket, nem nyújtanak megfelelő fékhatást. A Formula-1-es versenyautók fékei megközelítőleg 650ºC-os hőmérsékleten képesek biztosítani optimális fékteljesítményt.

Éppen ezért a csapatoknak az alkalmazott technikai megoldások és az egyes beállítások révén el kell érni, hogy a fékeket minden körülmények között a megfelelő hőmérsékleten tudják tartani. A hosszú és gyors egyeneseket tartalmazó pálya esetében a kanyarokban magas hőmérsékletűre melegedett fékeknek van idejük visszahűlni, de ott, ahol a szűk kanyarok mellett nincs elegendő egyenes pályaszakasz, megfelelő módon kell fókuszálni a fékek minél hatékonyabb hűtését elősegítő aerodinamikai elemek kialakítására.

A kerekek belső oldalán egy-egy légbeömlő nyílást alakítanak ki, és a menet közben belépő légáramlat a féktárcsán, a betéteken és a féknyergen áthaladva vonja el a hőt a felhevült fékelemekről. A légbeömlő elkészítésénél törekedni kell arra, hogy az a lehető legkisebb méretet kapja, hiszen a kisebb nyílás hatására magasabb nyomáson belépő, és az alacsony nyomáson kilépő légáramlatok aerodinamikai szerepe hatékonyabb. Ennek segítségével ugyanis csökken a versenyautó légellenállási értéke, mivel a kerekek az autóra vonatkozó közegellenállásnak nagyságrendileg a 35%-át teszik ki.

A Red Bull Racing a Belga Nagydíjra felkészített RB7-es konstrukciót egy módosított hátsó fékdobbal látta el, amely a menetiránynak megfelelő oldalon leginkább egy kürtőhöz hasonlítható nyílást tartalmaz. A McLaren Mercedes MP4-26-os autókon alkalmazott megoldáshoz hasonlóan ezáltal a fékektől kiáramló meleg levegő áramlási sebességét meg lehetett növelni, miközben a kerekek mögött kialakult alacsony nyomású területnek köszönhetően tovább csökkent az elülső részek légellenállása.

A Red Bull Racing által Belgiumban alkalmazott megoldás nem teljesen ismeretlen, hiszen az idény korábbi futamain a csapat már használta ennek egy korábbi változatát.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Belga Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Red Bull-Renault RB7: Átalakított hátsó fékhűtés, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Olasz Nagydíj, 2011)
Újra két előzési zóna lesz a következő versenyen

A Belga Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség határozott a soron következő, monzai versenyhétvégén használatos előzési zónával kapcsolatban. A kanadai...

Mugello versenypálya (2011.06.24)
Mugellóban lesz majd a szezon közbeni tesztelés

Az elmúlt hétvégén megrendezett Belga Nagydíj hétvégéjén döntés született a szezon közben végezhető tesztelésekkel kapcsolatban. Mint ismeretes, a Formula-1 jelenlegi...

Első légterelő szárny (Team Lotus, Belga Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Kételemű első légterelő szárny

A Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett Belga Nagydíjra a Team Lotus istálló egy új kialakítású első légterelő szárnnyal próbálkozott. A szezon eddigi...

Close