Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull-Renault RB7: Átalakított fordítólemezek az orrkúp alatt | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull-Renault RB7: Átalakított fordítólemezek az orrkúp alatt

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,187
Orrkúp (Red Bull Racing, Európa Nagydíj, 2011)

Az orrkúp alatt lévő fordítólemezek átalakításával az RB7-es elülső részének menetstabilitását fokozták a csapat mérnökei. © Red Bull Racing

A Formula-1-es versenyautó elülső részének kialakítása fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságra vonatkozóan, így a legkisebbnek tűnő módosítások is jelentős mértékben befolyásolhatják a versenyautó menetjellemzőit. A Red Bull Renault RB7-es konstrukciók orrkúpja alatt lévő fordítólemezek módosítására került sor, és a lemezek alsó élei enyhe ívben kifelé hajlított formában jelentek meg a 2011-es világbajnoki szezon nyolcadik állomásaként megrendezett Európa Nagydíjon.

A két fordítólemez segítségével tulajdonképpen egy extra légcsatorna kialakítására nyílik lehetőség, amelynek a segítségével szabályozni lehet az autó alatt áramló légáramlatok aerodinamikai hatását. Az alkalmazott kiegészítőkkel befolyásolni lehet a versenyautó padlólemeze alá kerülő levegő mennyiségét, amely egyúttal kihatással van a diffúzor aerodinamikai hatékonyságára is.

A Pirelli által biztosított lágy- és közepes keménységű gumikeverékeinek tekintetében természetesen meg kellett találni a menetstabilitás, a leszorító erő és a szükséges tapadás közötti egészséges egyensúlyt. A kismértékű leszorító erő miatt ugyanis az autó könnyedén alulkormányozottá válhat, ami a több mint 20 kanyart tartalmazó, a pálya legtöbb pontján az aszfaltcsík közvetlen közelében lévő védőfalak miatt igencsak veszélyes lehet. Természetesen a túlságosan nagymértékű aerodinamikai terhelés sem igazán szerencsés, hiszen annak hatására megnő ugyan a tapadás, de ezzel együtt nagyobb lesz a gumiabroncsok igénybevétele is.

A Venturi-elvnek köszönhetően azonban nemcsak a leszorító erőt sikerült ezzel a változtatással fokozni, hanem az első szárny alatt átáramló, és az autó alól kilépő légáramlatok sebességét sikerült úgy megnövelni, hogy ezzel egyértelműen javult az elemek aerodinamikai hatékonysága.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Európa Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó fékhűtés és kerékfelfüggesztés (Ferrari, Európa Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított hátsó kerékfelfüggesztés

Az Európa Nagydíjnak otthont adó valenciai versenypályán a Ferrari alakulat újra próbára tette a Ferrari 150 Italia módosított hátsó kerékfelfüggesztését,...

FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
FIA: Még marad a két előzési zóna

A 2011-es évben bevezetett technikai újítások közül az egyik legjelentősebb helyet a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny foglalja...

A KERS-re utaló figyelmeztető jelzés (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.01)
Megduplázzák a KERS teljesítményét

Néhány nappal ezelőtt hivatalosan is bejelentették, hogy a Formula-1 új motorszabályát a 2014-es szezontól kezdődően fogják bevezetni, melynek értelmében 1.6...

Close