Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Red Bull-Renault RB7: A kerékabroncs melegítése | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Red Bull-Renault RB7: A kerékabroncs melegítése

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.10.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,508
Kerékabroncs fűtés (Red Bull Racing, Japán Nagydíj, 2011)

A Red Bull Racing egy rendkívül egyszerű technikai megoldást alkalmaz az RB7-es kerékabroncsainak felmelegítésére. © Red Bull Racing

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára ismert tény, hogy a hideg, illetve a nem megfelelő hőmérsékletű gumiabroncsok a versenyzők egyik legnagyobb ellenségének számítanak. Az is tény, hogy a verseny kezdetét követően a pilótának nincs lehetősége arra, hogy a kormánykerék jobbra-balra mozgatásával felmelegítse a gumikat azzal, hogy az autóját ide-oda rántgatja.

A probléma megoldására egy gumimelegítő-rendszert alkalmaznak a csapatok, amelynek a Formula-1-ben történt első bemutatkozására 1985-ben került sor, a Mike Drury által alapított MA Horne vállalat közreműködésével. A kevlár, nomex és szénszálas anyagok felhasználásával összeállított gumimelegítő-rendszer, amely többek között egy 200m hosszú fűtőszálat magában foglaló melegítő paplanokat is tartalmaz, viszonylag egyszerű felépítése ellenére fontos feladatot lát el.

(A Formula-1-ben alkalmazott gumimelegítő-rendszer technikai részleteiről egy korábbi bejegyzésben lehet plusz információkat találni)

A Red Bull Racing a hagyományosnak mondható gumimelegítő paplanok használata mellett azonban egy további műszaki megoldást is alkalmaz. Az igazat megvallva nem új dologról van szó, és a kivitelezés is meglehetősen egyszerű. A Formula-1 technikai szabályzata már régóta tiltja, hogy a pályán haladó autó kerékabroncsai fűtéssel legyenek ellátva, de a garázsban, mialatt a mérnökök felkészítik az autót, a kerékabroncs alaphőmérsékletének szabályzása megengedett. A Red Bull erre a célra egy előmelegített alumínium gyűrűt alkalmaz, amelyet a szerelők behelyeznek mind a négy kerékagy belsejébe, amelyeken még nincs felszerelve a kerék. A gyűrű rögzítésére, és hogy az általa sugárzott hőmérséklet minél tovább legyen képes melegíteni az abroncsot és az abban helyet foglaló fékbetéteket, féktárcsát és féknyerget, egy szénszálas anyagból készített, egyik végén lezárt, leginkább egy védősapkához hasonlítható hengerrel zárják le a tengelyvég felől.

Míg minden egyes gumiabroncsot azok autóra történő felszerelése előtt nagyjából 2 órán keresztül elő kell melegíteni a fentebb említett gumimelegítő paplanokkal, a kerékagyba helyezett meleg test használati idejéről nincs pontos információ. Mielőtt azonban az autó kigördülne a pályára, a kerekek rögzítése előtt a szerelők védőkesztyű használata mellett eltávolítják a lezáró elemet és az előzetesen behelyezett alumínium gyűrűt, majd ezután az előmelegített kerékabroncs révén az autó fékrendszere és nem utolsó sorban a gumiabroncs is könnyebben eléri az optimális üzemi hőmérsékletet, és már az ehhez szükséges időtartam alatt is jobb hatásfokot lehet biztosítani.

 

(Technikai fejlesztés – Red Bull Racing – Japán Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. Thanks for the isnhigt. It brings light into the dark!

    • Szerző: Papp István | 2011.10.19. - 19:18

      You are welcome! If you can find interesting information within these publications, that makes me happy.

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (AT&T Williams, Japán Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Az első szárny új tartókonzoljai

A Formula-1-es versenyautó elülső elemeinek kialakítása rendkívül fontos szerepet játszanak a konstrukcióra nézve annak teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára, ezért...

A KERS és az ECU egységei (Lotus Renault GP, Török Nagydíj, 2011)
ECU: Az F1-es autó vezérlőrendszere (1. rész)

A 2008-as Formula-1-es világbajnoki szezon a kategóriát érintő technikai részleteket illetően több technikai fejlesztés előhírnöke lett. A kutatások és fejlesztések...

Pirelli animáció (Japán Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Japán Nagydíj, 2011 (Videó)

A Japán Nagydíjnak otthon adó suzukai versenypálya a maga 5.8km-es hosszával, és a teljesítendő 53 körös versenytáv mellett a technikailag...

Close