Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Patrick Head elhagyja a Williams F1-et | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Patrick Head elhagyja a Williams F1-et

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.11.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,950
Patrick Head (Williams, Japán Nagydíj, 2011)

A Williams F1 főmérnöke a 2012-es évtől kezdődően a Williams Hybrid Power-nél folytatja tovább pályafutását. © AT&T Williams

A Formula-1 egyik legrégebbi csapata, a Williams F1 alakulat egy újabb kiváló szakembertől válik meg a 2011-es év végén. Néhány héttel azt követően, hogy a grove-i bázisú csapatnál tevékenykedő Sam Michael távozásáról, illetve a Vodafone McLaren Mercedes istállóhoz történő átigazolásáról lehetett megbizonyosodni, máris itt egy újabb bejelentés a Frank Williams által vezette csapat részéről.

A Formula-1-es boxutca egyik legjobban ismert személye, Patrick Head köszön el jelenlegi munkaadójától, ahol főmérnöki teendőket látott el az elmúlt szezon során. Az angliai csapat életében Head igencsak meghatározó szerepet töltött be, aki a Williams 1977-es megalakulása óta erősítette szakértelmével az alakulatot. Távozása azonban felfogható úgy is, hogy csupán egy formalitásról van szó, hiszen a kiváló technikai szakember továbbra is a Williams F1 közelségében marad, miután pályafutását a Williams Hybrid Power-nél folytatja majd tovább.

A Williams csapat szervezeti felépítésében bekövetkezett változás már érinteni fogja az alakulat 2012-es életét, hiszen Head már nem fog részt venni a Williams F1 jövő évi programjában, és nem fog a csapattal utazni minden egyes versenyhelyszínre.

Talán kissé unalmasnak és száraznak tűnhet, hogy egy ilyen technikai szaktekintély, aki főmérnökként és technikai igazgatóként is egyaránt helytállt már az F1-ben, „irodai” munkára vált át. Az igaz, hogy mérnöki ismereteit a korábbi évekkel ellentétben egy teljesen új területen kamatoztathatja majd tovább, de munkájával továbbra is a Formula-1 sikerességét szolgálhatja.

Az Automotive Hybrid Power Limited vállalat a 2006-os évben alakult, amely a járműipar számára készít energia tárolására és újrahasznosítására alkalmas szerkezeti egységeket. 2008-ban egy változás következett be a vállalat életében, amikor a Williams F1 megvásárolta az Automotive Hybrid Power Ltd. részvényeit, és ezáltal tulajdonképpen a két cég útja egybeforrt. A kontraktust követően már új névvel, a már jól ismert Williams Hybrid Power Ltd-ként folytatják tovább munkájukat, és a változás keretein belül a cég átkerült a korábbi norwichi központból a Williams F1 oxfordshire-i főhadiszállására.

A WHP tevékenységének köszönhető a Williams Cosworth FW33-as konstrukciókban használt Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer, a KERS kifejlesztése, amelynek elődje a KERS Formula-1-be történt bevezetését követően 2009-ben mutatkozott be először a száguldó cirkuszban. A Formula-1-re jellemző gyors fejlődés és a szigorú előírások azonban a WHP-től is egyre inkább megkövetelték, hogy olyan technológiai eszközöket állítson elő, amely a lehető legkisebb súly mellett kellő mechanikai szilárdsággal és maximális teljesítmény biztosításával rendelkezik.

Ez az elvárás természetesen mára sem változott, sőt! A Formula-1 új motorszabályozásának ismeretében a versenyautók erőforrásait és az erőátviteli rendszereit tervező és készítő szakemberek számára fel van adva a lecke. Az új koncepció szerint elkészítésre kerülő motorok mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az alternatív hajtások is, amely kétségtelenül tovább fokozza az érintett területen tevékenykedő szakemberek, és ezáltal Patrick Head munkájának jelentőségét.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Patrick Head elhagyja a Williams F1-et, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: Tovább fogyatkozik a Williams és a McLaren szakembergárdája | Formula1Tech Blog

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli animáció (Brazil Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Brazil Nagydíj, 2011 (Videó)

A Formula-1 2011-es szezonzáró futama a Brazíliában található interlagosi versenypályán kerül megrendezésre, ahol a pilótáknak a 4.3km-es ringen az óramutató...

A telemetria jelentősége
A telemetria jelentősége (Videó)

A telemetriai rendszer segítségével a csapat boxban tartózkodó mérnökei a monitorok előtt ülve pontos képet kapnak a versenyautó minden egyes...

Első légterelő szárny (Lotus Renault GP, Brazil Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Komplex első légterelő szárny

A Renault alakulat mérnökei által továbbfejlesztett, a Brazil Nagydíj hétvégéjén pályára vitt első légterelő szárny már Abu Dhabiban is felkerült...

Close