Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Öt másodperccel lassabb autókat jósolnak 2013-ra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Öt másodperccel lassabb autókat jósolnak 2013-ra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,008
Keke Rosberg (McLaren, 1986)

A nyolcvanas éveket idéző légterelő szárnyak kisebb leszorító erőt állítanának elő, mint a jelenleg alkalmazott aerodinamikai elemek. © Vodafone McLaren Mercedes

A Formula-1 2013-as idényével kapcsolatban már jó néhány technikai szabályváltoztatást elfogadtak az FIA Motorsport Világtanács szakemberei, és ezek mellett további, a nyolcvanas évek megoldásait idéző javaslatok is hevernek még az érintettek íróasztalain, várva a döntéshozók ítéletére.

A következő évben visszatér a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer és az első szárnyak helyett a hátsó légterelő szárnyak lesznek állíthatóak menetközben, majd 2013-ban érkezik a négyhengeres turbófeltöltős erőforrás és az új formájú, az eddigieknél jóval kisebb méretű első szárny. Patrick Head és a ferraris Rory Byrne előterjesztése szerint a mai széles, és hatalmas leszorító erőt előállító légterelő szárnyak helyett a nyolcvanas években látott szárnyelemek fognak majd ékeskedni az autókon. Az elképzelés legalábbis ez.

A 2013-as technikai szabálytervezetet a Technikai Munkacsoport januári ülésén fogják megbeszélni. Az egyeztetés célja, hogy olyan megállapodás szülessen, amitől az előzések megkönnyítése, és az autók üzemanyag-felhasználásának hatékonysága jogosan elvárható lesz.

Az előterjesztések szerint a jelenlegi üzemanyag mennyiségnek mindössze a 65%-át használhatjuk majd, és be kell korlátoznunk az átfolyó üzemanyag mennyiségét is. Véleményem szerint ezen módosítások hatására a versenyautók nem lesznek öt másodpercnél lassabbak a jelenlegihez képest. Ezzel kapcsolatosan a Ferrarival közösen már elvégeztünk néhány szimulációs vizsgálatot, és nyugodt szívvel állíthatom, hogy mindezt igazolták az eredmények.” – nyilatkozta a Williams alakulat technikai szakembere, Patrick Head.

A versenyautókra ható aerodinamikai leszorító erő csökkentésével kapcsolatban tervezett, a nyolcvanas években használt megoldásokat idéző légterelő elemekkel ellátott autók teljesítménye becslések szerint 600 lóerő körüli lesz, amit egy 160 lóerő többletet biztosító KERS rendszerrel kívánnak majd kiegészíteni. Mindezek mellett pedig az autók minimális súlyát 640kg-ban határoznák meg. Érdekességképpen érdemes talán megemlíteni, hogy a nyolcvanas évek Formula-1-es versenyautói 540kg-os minimum súllyal rendelkeztek (a pilóta nélkül), míg az 1987-es szezonban bevezetett 3.5 literes szívómotorok használatával ez az érték 505kg-ra csökkent.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Fernando Alonso (Ferrari, Abu Dzabi Nagydíj, 2010.11.10)
Alonso pozitívan áll az új szabályokhoz

A 2010-es világbajnokság második helyezettje, Fernando Alonso bízik benne, hogy a következő évben bevezetésre kerülő új technikai előírások nemcsak a...

Luca di Montezemolo (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)
Ellenvélemények az új motorszabályról

A Nemzetközi Automobil Szövetség, valamint a WMSC jóváhagyásának köszönhetően ismét visszatérhet a turbófeltöltős korszak a száguldó cirkuszba, ami azt jelenti,...

Toro Rosso STR05 bemutató (Valencia, 2010.02.01)
Február elején érkezik az új Toro Rosso

A Sauber F1 Team-et követően a mezőny másik csapata, a Toro Rosso is bejelentette a 2011-es évre szánt versenyautójuk leleplezésének...

Close