Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Newey aggódik a hátsó szárnyak miatt | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Newey aggódik a hátsó szárnyak miatt

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,121
Adrian Newey (Red Bull Racing, 2010.11.16)

A Red Bull Racing híres főtervezője, Adrian Newey szerint az új hátsó szárnyak miatt az előzés nem lesz kihívás a pilóták számára. © Red Bull Racing

A 2011-es évre vonatkozóan számos ponton módosítottak a Formula-1 technikai szabályzatán, így többek között olyan újdonsággal kell megbarátkoznia a csapatoknak, mint a menetközben állítható hátsó légterelő szárny. Mint a legtöbb ilyen jellegű módosításnál lenni szokott, az ötletnek vannak ellenzői és pártolói is egyaránt. A Red Bull Racing alakulat tervezője, Adrian Newey is az előbbiek csoportjába sorolható, akinek elmondása szerint ha az új szárnnyal valóban könnyebb lesz az előzések kivitelezése, akkor az sokkal inkább csökkenteni fogja a futamok izgalmait.

Ahogyan arról már egy korábbi írásban is olvashattak, az idei szezonban az FIA betiltotta a 2010-ben nagy sikert aratott F-csatorna alkalmazását. Az új elv szerint üzemeltethető hátsó légterelő szárny tulajdonképpen ugyanazt a célt szolgálja, mint az előzőekben említett, tiltólistára került aerodinamikai kiegészítő.

De hogyan is fog kinézni a gyakorlatban? A kormánykeréken elhelyezésre kerülő nyomógombok segítségével tudja majd a pilóta a szabályzatban megadott mértékben állítani a hátsó szárny legfelső elemének dőlésszögét. Ennek hatására a két vízszintes profil közötti 10…15mm-es távolág 50mm-re nőhet meg. Az újításnak köszönhetően a meredekebb, vagy laposabb profilszög hatására növelni, vagy éppen csökkenteni lehet a légterelő elem által keltett közegellenállás mértékét, ha a pilóta egy másodpercnél közelebb kerül az előtte autózó ellenfeléhez. Abban az esetben, ha a pilóta laposabb szárnybeállítást eszközöl, a hátsó szárnyra ható kisebb leszorító erő hatására nagyobb esélye lehet az előzésre.

Az új hátsó légterelő szárny valóban segíteni fog az előzésben, hiszen csökkenni fog a versenyautó légellenállása, ami pedig az elérhető sebesség növeléséhez fog vezetni. Úgy vélem, hogy az a legfontosabb, az új rendszer megfelelő módon történő kezelése. Ugyanis, ha az túlságosan egyszerűvé tenné az előzést, akkor sajnos csökkenne a versenyek izgalma, hiszen igazán csak egy jól kivitelezett előzés marad emlékezetes a szurkolók számára.” – nyilatkozta Adrian Newey.

Egy átlagosnak mondható 700m-es egyenes szakaszon hozzávetőlegesen 600m-en keresztül lehet használni a rendszert, ami akár 15km/h sebességtöbbletet is jelenthet az előzésre készülő pilóta számára. Ezt az értéket ha átszámolnánk a motorteljesítményre, akkor nagyjából 100 lóerő pluszról lehetne beszélni. Mivel egy másodpercnél közelebb kell lenni az elől haladó ellenfélhez képest ahhoz, hogy használni lehessen mindezt, azt hiszem így igencsak egyszerű lesz elmenni a rivális mellett. Mindezek mellett az is sejthető, hogy a legtöbb előzési pillanat az egyenesekben lesz, és valljuk be, ez nem igazán jelenthet nagy kihívást a pilóták számára.” – tette hozzá a Red Bull Racing főtervezője.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Heikki Kovalainen (Team Lotus, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)
Január végén érkezik a Team Lotus új autója

Az elmúlt években már többször is volt arra példa, hogy Formula-1-es csapat az adott szezonra tervezett új versenyautójának bemutatóját az...

Jarno Trulli (Team Lotus, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.20)
Kihívás a Renault motorok alkalmazása a Lotus számára

Graham Watson, a Team Lotus alakulatának vezetője egy korábbi interjújában arról beszélt, hogy a téli tesztelések során jó néhány komolyabb...

Sebastian Buemi (Scuderia Toro Rosso, Brazil Nagydíj, 2010.11.05)
A Toro Rosso készen áll a KERS-re

Az idei évben életbe lépett szabálymódosításoknak megfelelően újra visszatér a Formula-1-be a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer. A Toro Rosso alakulat...

Close