Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Nem kínlódnak tovább a KERS-sel a Lotus mérnökei | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Nem kínlódnak tovább a KERS-sel a Lotus mérnökei

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.31. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,079
Jarno Trulli (Team Lotus, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.20)

Az új technikai szabályok adta lehetőség ellenére a Lotus csapat nem kívánja a szezon elején beépíteni autóiba a KERS-t. © Team Lotus

A soron következő évben új néven, Team Lotusként induló alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy a 2011-es technikai szabályok adta lehetőségek ellenére a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer nélkül kezdik majd meg a szezont. Nyilatkozatukban azonban hozzátették, hogy tovább folytatják a KERS-et érintő fejlesztési munkákat, hiszen az év során mindenképpen alkalmazni szeretnék azt az autóikban.

El kell ismerni, hogy a KERS időszakos mellőzése nagyban megkönnyíti a mérnökeink fejlesztési munkáit, hiszen így sokkal inkább egyéb, fontosabb területekre tudnak fókuszálni.” – nyilatkozta a Team Lotus alakulatának főtervezője, Lewis Butler.

El kell ismerni azonban azt a tényt is, hogy a KERS alkalmazása merőben más aerodinamikai elveket kíván, vagyis az új konstrukció aerodinamikai csomagjának kidolgozását is jelentősen befolyásolja. Ennek legegyszerűbb indoka az, hogy a hibrid hajtáshoz szükséges elemeket (akkumulátorok, generátor, motor, elektronikák, stb) mind el kell helyezni a karosszéria alatt, ami pedig jelentősen befolyásolja az autó külső megjelenését, és ezzel együtt a karosszériaelemek által elérhető aerodinamikai jellemzőket is.

Abban az esetben, ha a KERS legalább hat, vagy nyolc másodperc előnyt lenne képes biztosítani, minden bizonnyal más jellegű döntést hoztunk volna. De figyelembe véve az általa jelentett plusz súlyterhelést, és a többi mérnöki kihívást, úgy érzem helyesen döntöttünk, hogy a szezont a KERS nélkül kezdjük meg.” – nyilatkozta Kieth Saunt, a Team Lotus főmérnöke.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.01.29)
A Toyota segített a Ferrari fejlesztéseiben

A Ferrari alakulat az elmúlt napokban elárulta, hogy a 2011-es szezonra tervezett új versenyautójának fejlesztéséhez nemcsak a saját, hanem a...

Aldo Costa (Ferrari, 2011.01.28)
Aldo Costa: A megbízhatóság a legfontosabb

A Ferrari csapat által a 2011-es szezonra tervezett F150-es kódjelű konstrukciójának maranellói bemutatóján az olasz gárda technikai igazgatója, Aldo Costa...

Luca Marmorini (Ferrari, 2011.01.28)
Luca Marmorini: A KERS olyan, mint 2009-ben volt

A Formula-1-es mezőny egyik legnagyobb múlttal rendelkező csapatának, a Ferrari motor- és elektronikai részlegének vezetője, Luca Marmorini a 2011-es évre...

Close