Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Nagyobb hangsúlyt kap a Pirelli lágy gumija | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Nagyobb hangsúlyt kap a Pirelli lágy gumija

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.10.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,947
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)

Az indiai versenyhétvégén az eddigiekkel ellentétben a Pirelli lágy keveréke lesz az elsődleges gumitípus a csapatok számára. © Pirelli

A Japán Nagydíj pénteki napján a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli nyilvánosságra hozta, hogy milyen típusú gumikeverékeket biztosít majd a csapatok számára a szezon hátralévő versenyhétvégéire.

Ahogyan arról már korábban értesülhettünk, a következő héten megrendezésre kerülő koreai futamra a lágy gumitípusok társaságában a Monacóban és a Hungaroringen is bevetett szuperlágy gumiabroncsok jutnak majd szerephez. A legutóbbi, suzukai bejelentés egyik érdekessége az Indiai Nagydíjjal kapcsolatos döntés, miszerint az olasz gyártó elsődleges gumiabroncsként a lágy-, míg opcionális típusnak a kemény keveréket jelölte meg. A változtatáshoz hozzátartozik az is, hogy a sárga színjelöléssel ellátott abroncsokból nem 5, hanem 6 garnitúra áll majd a csapatok rendelkezésére. Ez önmagában véve tulajdonképpen nem mondható újdonságnak, hiszen az elsődleges keverékekből a csapatok mindig 6 szettet szoktak kapni a Pirellitől, jelen esetben sokkal inkább a lágy összetételű papucsokon van a nagyobb hangsúly.

A gumigyártó választása talán segítheti majd a csapatok és a pilóták dolgát abban, hogy a nagyobb mechanikai tapadást biztosító kerekek révén jobban megismerhetik a koreai aszfaltcsík adottságait, de természetesen erre majd az első szabadedzéseket követően adott nyilatkozatokból kaphatunk pontosabb visszajelzést. A döntés hátterében viszont anyagi indokok is állnak. A Pirelli ugyanis több ízben panaszkodott már arra, hogy a csapatok a kemény keverékekből egy garnitúrát általában úgy szolgáltattak vissza, hogy azt nem is használták.

A választott gumitípusok tekintetében további érdekességként említhető, hogy a kemény keverékek azon abroncsok közül kerülnek kiválasztása, amelyet a Pirelli az idei évben már nem akart versenykörülmények között pályára vinni. Ennek ellenére viszont Paul Hembery-ék azért határoztak így, hogy a jelenleg még teljesen ismeretlen helyszínen, az indiai pályán is fel legyenek készülve minden lehetőségre, a tartósabb összetételű gumik bevetése révén.

A 2011-es szezon utolsó két megmérettetésén, az Abu Dhabi Nagydíjon és az azt követő Brazil Nagydíjon a fentiekkel ellentétben a már „megszokottnak” is mondható közepes- (elsődleges) és lágy (opcionális) gumitípusok párosításával próbálkozhatnak majd a csapatok.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. Szerző: Molnár Imre | 2011.10.08. - 19:29

    Kedves Papp István!

    Az imént leltem a weboldalára, és engedje meg, hogy hadd gratuláljak hozzá. Egy igényes, jól szerkesztett, szakértő oldal. Sok ilyenre lenne szükség, de sajnos a fő portálok szerkesztői pár kivételtől eltekintve csak a mennyiségre törekszenek, a minőségük pedig kritikán aluli. Bár lehet, én nem járkálok jó helyeken… Mindenesetre le a kalappal a blogja előtt, színfolt a f1-es portálok között, egy rendszeres olvasót most biztosan szerzett.

    Molnár Imre

    • Szerző: Papp István | 2011.10.08. - 21:21

      Kedves Imre!

      Nagyon örülök, hogy rátalált a Blogra, hiszen ezáltal sikerül Ön részére is eljuttatnom a Formula-1-el kapcsolatos technikai információkat, érdekességeket. A legfőbb célom ugyanis nem más ezzel a Bloggal, mint hogy azon F1 rajongótársaim, akik a verseny izgalmai mellett érdeklődnek a sport szakmaibb vonatkozású témái iránt, minél több ezirányú ismeretekre tegyenek szert az írásaim által.

      Az Ön visszajelzése igazán jól esik, és őszintén köszönöm a biztató, pozitív szavait. Ha esetleg vannak az ismerősei és barátai között olyanok, akik Önhöz hasonlóan érdeklődnek a Formula-1 technikai oldala iránt, Tisztelettel megkérném arra, hogy informálja őket a Blog létezéséről, hogy minél szélesebb körben ismertté válhassanak ezek az információk. Végül, de nem utolsó sorban pedig nagyon örülök, ha visszatérő olvasója lesz a Formula1Tech Blognak, és amennyiben szeretne visszajelzést adni, vagy a véleményét kifejteni egy adott témával, vagy éppen a Blog tartalmával kapcsolatban – legyen az pozitív, vagy akár negatív irányú -, örömmel fogadom.

      Üdvözlettel,
      Papp István

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az F1-es autó gyújtógyertyája
Az F1-es autó gyújtógyertyája

A Formula-1-ben használt gyújtógyertya első ránézésre talán a személyautókban használt változatok másolatának is tűnhet. A száguldó cirkuszban alkalmazott gyújtógyertyáknak azonban...

Kormánykerék (Team Lotus, Kanadai Nagydíj, 2011)
Továbbra sem tökéletes a Lotus kormányműje

A legutóbbi hírek szerint egyre valószínűbb, hogy a Team Lotusnak továbbra sem sikerült teljes mértékben megoldani a T128-as konstrukció szervokormányzásával...

Zylon erősítésű bukósisak (2011)
Erősített sisakokkal indul a mezőny Suzukában?

Az elmúlt napokban egy-két internetes hírportál arról számolt be, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Japán Nagydíjon a Formula-1 mezőnyének minden...

Close