Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Nagy darabok válnak le a Pirelli gumikról | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Nagy darabok válnak le a Pirelli gumikról

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,016
Pirelli gumiabroncs (Pirelli, Jerez teszt, 2011.02.12)

Az eddigiekben a pilóták a slick gumiabroncsok gyors kopására panaszkodtak, de akadnak olyanok is, akik a gumik felületéről leváló nagyobb darabok miatt aggódnak. © Pirelli

Ahogyan arról már korábban is lehetett hallani, a Pirelli gumiabroncsokkal kapcsolatban több versenyző is kifejtette aggodalmait. Elmondásuk szerint a Formula-1 új gumibeszállítója által biztosított abroncsok túlságosan gyors kopást mutattak a tesztelések folyamán.

Az eddigiekben elhangzott kritikákra reagálva a Pirelli sajtóközleményben válaszolt, és állításuk szerint a jelenség nem hiba, hanem sokkal inkább előny. „A gumik gyors ütemben való kopása azon jellemzők közé tartozik, amit a csapatok és a szervezők külön kértek tőlünk annak érdekében, hogy látványosabbak legyenek a futamok. Ezt tehát egy lehetőség a Formula-1 számára, és nem pedig valamiféle hiba.” – hangzott el a Pirelli sajtóközleményében.

Az olasz gyártó gumijaival kapcsolatban azonban újabb hírek láttak napvilágot, melyek szerint nem is igazán a slick gumik gyors kopása okoz komoly gondot, sokkal inkább a gumiabroncsok felületéről leváló nagyobb darabok keltenek bizalmatlanságot. Ilyen levált darabokat találtak többek között a boxba visszatérő versenyautók karosszériájához tapadva, de állítólag még a pályát szegélyező kerítés közvetlen közelében is.

Elmondások szerint egy teljes etap teljesítése alatt a gumi hozzávetőlegesen 1.5kg-ot veszít a súlyából, míg a korábbi Bridgestone gumiabroncsok esetében ez mindössze 0.5kg-ot tett ki, annak ellenére, hogy a japán gumikkal hosszabb etapok megtételére voltak képesek a pilóták. A Pirelli Formula-1-es programját vezető Paul Hembery elismerte, hogy valóban sok gumidarab halmozódik fel a pályán egy tesztelés során, de ennek okaira egyenlőre nem tért ki.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula-1 szélcsatorna
A szélcsatorna továbbra is fontos a McLarennek

Az aerodinamikai fejlesztések eszköztárában helyet foglaló szélcsatorna és a CFD-nek nevezett számítógépes áramlástan alkalmazásával kapcsolatosan igencsak megosztott véleményekkel lehet találkozni...

Pedro de la Rosa (Pirelli, Abu Dzabi teszt, 2011.01.17)
A Pirelli reagált a kritikákra

A Pirelli hivatalos közleményben adott választ azon kritikákra, amelyek egyes versenyzők részéről hangoztak el az olasz gyártó által biztosított gumiabroncsok...

Adrian Sutil (Force India F1 Team, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.19)
Elégedettek a KERS-sel a Force Indiánál

A Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer 2011-es visszatérése kapcsán a Force India alakulat is alávetette magát a hibrid rendszert érintő teszteknek....

Close