Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Monacóban veszélyes lehet a DRS használata | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Monacóban veszélyes lehet a DRS használata

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,104
Fernando Alonso (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)

Az egyenetlen vonalvezetésű, szűk utcai versenypályán az FIA veszélyesnek tartja a DRS használatát. © Scuderia Ferrari Marlboro

Kétségtelen, hogy a 2011-es évben bevezetett új technikai előírásoknak köszönhetően megjelent DRS az első három nagydíjat követően óriási népszerűségnek örvend. Mindamellett, hogy a szezonnyitó melbourne-i futamon nem igazán láthattuk a Légellenállást Csökkentő Rendszer jelentőségét, az azt követő malajziai-, és az elmúlt hétvégén megrendezett kínai versenyeken már jóval nagyobb szerephez jutott.

A pilóta által menetközben állítható hátsó szárnnyal kapcsolatban legutóbb a Mercedes GP alakulat német versenyzője, Nico Rosberg szólalt meg, aki abszolút jó véleménnyel van az új hátsó légterelő szárnnyal kapcsolatban.

Az előzések megkönnyítésére, és ezzel együtt a látványosabb futamok reményében bevezetett új rendszert a pilóta a nagydíjhétvégék szabadedzésein és az időmérőn mindenféle megkötés nélkül használhatja, a versenyre vonatkozóan viszont az FIA előre meghatározza, hogy az adott pálya mely szakaszán (előzési zónán) lehet állítani a légterelő lap dőlésszögén, mindezt abban az esetben, ha az üldözött versenyautótól mért lemaradás kevesebb 1 másodpercnél. További szigorítás, hogy a futam rajtját, és az esetleges biztonsági autós fázist követő két kör megtétele alatt tilos a pilótának állítani a hátsó szárny dőlésszögén. A szárnyállításhoz a kormánykeréken erre a célra elhelyezett nyomógombot, vagy pedig egy pedált kell mindvégig nyomva tartani, és abban az esetben fog az elem visszatérni az eredeti pozíciójába, ha a pilóta felengedi azt, vagy pedig rálép a fékpedálra.

Nos, népszerűség ide, népszerűség oda, az FIA mégis azon gondolkodik, hogy a Monacói Nagydíjon nem fogják engedélyezni a DRS használatát. A Nemzetközi Automobil Szövetség álláspontja szerint ugyanis a Monte Carlo utcáin rögtönzött versenypálya leggyorsabb szakaszai – a célegyenes és az alagútnál lévő részek – tartalmaznak olyan töréseket, ahol a laposabb szárnyállással könnyedén megcsúszhatnak az autók, ami a klasszikus értelemben vett kifutási zónák hiányában komoly veszélyt is jelenthet. Az FIA aggodalmai között szerepel többek között az is, hogy a monacói pályán nem igazán lehetne olyan hosszúságú előzési zónát kijelölni, ahol a DRS valóban hatékonynak bizonyulna.

A hátsó légterelő szárnyat működtető mechanizmus Monacói Nagydíjat érintő betiltását illetően eddig még nem alakult ki a végső döntés, ami csak a Török Nagydíjon folytatott egyeztetéseket követően fog majd megszületni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autó beállítása (Sauber F1 Team, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)
Új kipufogórendszerrel készül erősíteni a Sauber

A Red Bull Renault versenyautóinak első légterelő szárnya mellett úgy tűnik ezúttal az RB7-es konstrukciók kipufogórendszere is felkeltette a rivális...

A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)
Mikor lesz végre tökéletes a Red Bull Renault-ok KERS-e?

A Formula-1-es mezőny a Kínai Nagydíjat követően háromhetes szünetre vonul vissza, mielőtt újra a közönség elé állnának Törökországban. Ez a...

Fernando Alonso (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2011.04.17)
Elektronikai hiba okozta a DRS hibás működését Alonsónál

A Ferrari csapat részéről az idei szezonban már több alkalommal jelentkezett a DRS rendszer meghibásodása. Legutóbb a tegnapi napon megrendezett...

Close