Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.05.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 3,885
Ismét csakis a célegyenesben lehet majd aktiválni az autók DRS rendszerét (Fotó: Formula1Tech Blog)

Ismét csakis a célegyenesben lehet majd aktiválni az autók DRS rendszerét (Fotó: Formula1Tech Blog)

A Nemzetközi Automobil Szövetség az elmúlt évekhez hasonlóan ismét úgy döntött, hogy a Monacói Nagydíj helyszínén a 2013-as évben sem engedélyezi az alagútban a DRS használatát.

 

Mint ismeretes, a 2011-es monte carlói futamot megelőzően meglehetősen komoly vita alakult ki a DRS alkalmazásával kapcsolatban, hiszen voltak olyanok, akik az igencsak szűk vonalvezetésű rögtönzött versenypályán egyáltalán nem engedélyezték volna a menet közben állítható hátsó légterelő szárny nyújtotta előnyök alkalmazását, míg mások csak az előzőekben is említett, a monacói helyszín sajátosságának számító alagútban tiltották volna csak be a DRS-t.

 

A 2011-es évben kialakult kisebb nézeteltérésnek végül az FIA vetett véget, melynek eredményeképpen a hercegségben lebonyolított nagydíjon csakis a pálya célegyenesében engedélyezte a hátsó légterelő szárny dőlésszögét módosítani képes mechanizmus használatát, és az alagútra vonatkozóan pedig határozott tiltást alkalmaztak.

 

Az elmúlt két évben megrendezett Monacói Nagydíjhoz hasonlóan az FIA ezúttal is csak egyetlen egy előzési zónát határozott meg. A pálya részét képező alagút önmagában véve is különleges kihívásokat tartogat a pilóták számára, ahol a meglehetősen egyedi látásviszonyok mellett a poros aszfalt és az extra sebesség párosa, valamint a lecsökkent leszorító erő akár komolyabb baleset előidézője is lehet. Éppen ezért az FIA továbbra sem engedélyezi majd használni a pálya alagútjában a Légellenállást Csökkentő Rendszert sem a szabadedzéseken, sem a kvalifikáció, sem pedig a futam során.

 

Éppen ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség a 2012-es évben lebonyolított Monacói Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is a célegyenesben teszi elérhetővé a DRS által nyújtott előnyök használatát. Az a pilóta tehát, aki az előtte haladó, megelőzni kívánt ellenfeléhez képest a 16-os számmal jelölt kanyart követő 44m-nél meghatározott detektálási ponton legfeljebb 1 másodperces távolságban halad, az a 19-es kanyar után 18m-rel kialakított aktiválási ponton állíthatja majd laposabbra a hátsó légterelő szárny felső vízszintes profilját, amely extra sebességtöbblethez juttatja őt az előzés kivitelezéséhez.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Gumi- és boxtaktika elemzés (Kínai Nagydíj, 2013)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Kínai Nagydíj (2013)

A 2013-as Formula-1-es világbajnokság harmadik állomásán, a sanghaji versenypályán megrendezett Kínai Nagydíjon a Pirelli a lágy- és a közepes keménységű...

Mark Webber (Red Bull Racing, Kínai Nagydíj, 2013)
Technikai részletek: Az üzemanyag-ellátó rendszer újabb hibája a Red Bullnál

A Red Bull Racing alakulat számára nem éppen az előzetes elvárások szerint alakultak a dolgok a Kínai Nagydíj szombati időmérőjén....

Első kerékfelfüggesztés (Lotus, Maláj Nagydíj, 2013)
Szabályos a rugalmas illesztő elem az E21-es felfüggesztésén

A legutóbb megrendezésre került Maláj Nagydíjat követően nyilvánosságra került információk szerint a Lotus Renault E21-es versenyautó első kerékfelfüggesztési rendszere egy...

Close