Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Monacóban debütál a Pirelli szuperlágy keveréke | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Monacóban debütál a Pirelli szuperlágy keveréke

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,203
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)

A Maláj Nagydíjat követően a törökországi versenyhétvégén újabb módosítás várható a gumikeverékek jelölésében. © Pirelli

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója a Kínai Nagydíj időmérő edzését követően hozta nyilvánosságra, hogy milyen gumikeverékeket biztosítanak majd a világbajnokság soron következő három versenyére.

A Pirelli bejelentése szerint a török és a spanyol futamokra ugyanazt a kemény- és lágy gumiabroncsokat fogják majd szállítani, mint amiket az év első három versenyére is, viszont a május végén megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjon az eddigi lágy keverék helyett először vihetik majd pályára a csapatok az olasz gyártó szuperlágy gumijait.

A pályák minden egyes jellemzőjét igyekeztünk átgondolni, hiszen szeretnénk olyan gumikat szállítani az elkövetkező futamokra, amelyek legalább olyan izgalmas futamokat biztosítanak, mint amiket már láthattunk. Monaco lesz számunkra a legérdekesebb, hiszen ott alkalmazzuk majd elsőként a szuperlágy gumiabroncsokat.” – nyilatkozta a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery.

A sanghaji futamot követő versenyekre szánt gumikeverékek bejelentése mellett a Pirelli hozzátette továbbá, hogy a Török Nagydíjtól újra változtatni kívánnak majd a gumikeverékek jelenlegi jelölési módján.

A Pirelli gumik jelölésén már az idén változtatnia kellett a gyártónak. A 2011-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon ugyanis bebizonyosodott, hogy a Pirelli által a gumikeverékek megkülönböztetésére használni kívánt külső megjelölések nem igazán láthatónak.

Mint ismeretes, a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójaként jelen lévő olasz gyár a nézők és a televíziós közvetítések megfelelő tájékoztatásának reményében úgy kívánta jelezni, hogy az adott pilóta éppen milyen típusú gumiabroncson rója a köröket, hogy a gumik oldalfalán lévő Pirelli és PZero feliratokat keverékenként eltérő színnel festette fel. A melbourne-i futamon azonban beigazolódott, hogy az autó száguldása közben ezeket a jelöléseket nehéz megkülönböztetni egymástól.

Az ausztrál versenyen leginkább a kemény keveréket jelölő ezüstszínű feliratokkal volt a gond, amelyek a kerék gyors forgása közben nem igazán voltak láthatóak a gumiabroncs fekete alapszínén.

Éppen ezért a Pirelli a Formula-1 korábbi gumibeszállítója, a Bridgestone által használt megoldáshoz hasonlóan a színes feliratok mellett a gumiabroncsok peremén végigvezetett csíkot is elhelyezett, amelynek színe igazodik a keverék színjelöléséhez. Ezt módosítást a Maláj Nagydíjtól kezdve alkalmazza a gyártó, de úgy tűnik, hogy hamarosan újabb jelölési móddal állnak majd elő.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Módosított előzési zóna (Kínai Nagydíj, 2011)
Rövidebb lett a sanghaji előzési zóna

A Kínai Nagydíjat megelőző napokban az FIA döntésének értelmében az idei év első két versenyével ellentétben nem a célegyenest, hanem...

Kipufogó (Toro Rosso, Kínai Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított kipufogó

A Formula-1 technikai szabályzatában bevezetett szigorítások miatt a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük átfogóbb fejlesztésekre. A tavalyi...

Hátsó légterelő szárny (Williams, Kínai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: A hátsó szárny vibrációjának csökkentése

A Williams alakulat meglehetősen szokatlan alacsony építésű hátsó traktusa miatt a hátsó kerékfelfüggesztő karok rögzítésének módja is igencsak egyedinek mondható....

Close