Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Módosulhat a gumiabroncsok jelölési módja 2012-ben | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Módosulhat a gumiabroncsok jelölési módja 2012-ben

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,162
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)

A Pirelli nem igazán elégedett a gumiabroncsok jelenlegi jelölési módjával. © Pirelli

Miután a Pirelli legutóbb a jelenlegi gumiválasztással kapcsolatban fejezte ki nemtetszését a csapatok és az FIA számára, ezúttal egy újabb javaslattal állt elő az olasz gyártó motorsport igazgatója. Paul Hembery elmondása szerint nem kis fejtörést okoz a számukra a különböző gumikeverékek megkülönböztetésére alkalmazott színjelölések kivitelezése, amelyen elmondása szerint a következő évben változtatni kívánnak.

Hembery kifejtette, hogy a különböző gumitípusok minél jobb megkülönböztethetősége érdekében a 2012-es szezonra egy új jelölési technológia bevezetését szorgalmazza.

Az elmúlt években az olasz gyártó elődje, a Bridgestone összesen négy különböző összetételű slick abroncsot biztosított a csapatok számára, de a japán cég mindössze egy zöld csíkot használt jelölésként, amely az aktuális hétvégén használt lágyabb keverékű gumi oldalperemén jelent meg.

Ezzel szemben viszont a Pirellinél úgy döntöttek, hogy a gumik oldalfalán lévő Pirelli és PZero feliratok lesznek különböző színnel feltüntetve, az alábbiak szerint.

Esőgumi – Narancssárga
Intermediate (Száraz/Vizes átmeneti gumi)– Világoskék
Szuperlágy – Piros
Lágy – Sárga
Közepes – Fehér
Kemény – Ezüst

A fentiekben ismertetett jelölési rendszer az idény előrehaladtával viszont módosult. A szezonnyitó ausztrál versenyen leginkább a kemény keveréket jelölő ezüstszínű feliratokkal volt a gond, amelyek a kerék gyors forgása közben nem igazán voltak láthatóak a gumiabroncs fekete alapszínén. Éppen ezért a Pirelli a malajziai versenyhétvégétől kezdődően a színes feliratok mellett a gumiabroncsok peremén, illetve oldalfalán végigvezetett csíkot helyezett el, amelynek színe igazodik a keverék színjelöléséhez.

Hembery véleménye szerint a módosításra azért lenne szükség, mert a fehér színkóddal ellátott közepes-, és a szürke színkóddal rendelkező kemény gumikeverékek könnyedén összetéveszthetőek a nézők számára. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy ez az állapot túlságosan nagy gondot az idei évben még nem okozhatott, hiszen az előzőleg említett gumifajták együtt egyik versenyhétvégén sem voltak még beosztva.

A Pirelli szakembere rávilágított arra a problémára is, hogy a gumik festési technológiáját illetően vannak még hiányosságok, így az olyan extrém viszonyok esetében, mint például a következő hétvégén megrendezésre kerülő villanyfényes Szingapúri Nagydíjra leszállításra kerülő gumik esetében további egyedi jelölésre kényszerülnek. A korábbi gumibeszállító, a Bridgestone például a fehér festést egy fluoreszkáló anyaggal egészítette ki, és ezzel biztosította, hogy a gumijelölés a reflektorok fényében is jól láthatóvá legyen. Ezt a fajta megoldást viszont a Pirelli most nem tudja majd alkalmazni, pontosan az előzőleg is említett technológiai hiányosságok miatt. Ehelyett pedig matricák elhelyezésére fog majd sor kerülni a Marina Bay versenypályára kiválasztott gumiabroncsok oldalfalán.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: A Pirelli bemutatta a 2012-es abroncsokat | Formula1Tech Blog

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az F1 hivatalos gumibeszállítója (Pirelli, Török Nagydíj, 2011.05.05)
Változhat a gumikeverékek elosztása?

A Formula-1 újdonsült gumibeszállítója, a Pirelli javasolni szeretné az FIA számára, hogy változtassanak a jelenlegi gumiszabályzaton. Az olasz gyártó elmondása...

Első légterelő szárny (Red Bull Racing, Belga Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Módosított főprofil

A belgiumi verseny helyszínéül szolgáló spa-francorchampsi versenypálya karakterisztikájából adódó gyors irányváltoztatások, a kanyarok által megkívánt nagyobb menetstabilitás, és nem utolsó...

Előzés a Formula-1-ben
Előzés a Formula-1-ben (Videó)

Az elmúlt években egyre nagyobb kihívást kezdett jelenteni az előzések kivitelezése, hiszen a tervezést követően megépített autókra hatalmas aerodinamikai leszorító...

Close