Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Módosított diffúzorral készül a Williams Valenciára | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Módosított diffúzorral készül a Williams Valenciára

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,065
Diffúzor (AT&T Williams, Spanyol Nagydíj, 2011)

Az FW33-as konstrukció diffúzorán elvégzett módosítással próbál erősíteni a Williams csapat az Európa Nagydíjon. © AT&T Williams

A hétvégén megrendezésre kerülő Európa Nagydíjra a Williams alakulat további fejlesztésekkel készül. Ezek között jelentős szerepet tulajdonítanak a diffúzorral kapcsolatban elvégzett módosításnak.

A versenyautó padlólemezének hátsó meghosszabbításában, a hátsó légterelő szárny alatt helyet foglaló diffúzor fontos szerepet játszik az autó hátsó traktusát érintő menetstabilitás tekintetében. A Williams alakulat ezzel a fejlesztéssel már igyekszik kissé előre dolgozni, miután az FIA az Angol Nagydíjtól kezdődően betiltotta a kipufogórendszerből kiáramló meleg égéstermék által „fújt” diffúzorok eddigi kialakításából eredő előnyök további kihasználását.

Természetesen mélyreható részletek nem kerültek napvilágra a grove-i csapat újításait érintően, de az előrejelzések szerint megmarad még a padlólemezen kialakított nyílás, amelyen keresztül a kipufogórendszerből kiáramló levegő be tud jutni a diffúzor alsó felületén kialakított oldalsó légkamrákba, de mindezek mellett változtatni fognak a padlólemez alatti területen található légcsatornák tekintetében. Továbbá a szabadedzéseken speciális szenzorok felhelyezésével fogják majd elemezni a diffúzort érintő módosítások hatásait, amelynek eredményei minden bizonnyal fontos szerepet játszanak majd a későbbi fejlesztési koncepció kialakításában.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Lotus Renault GP, Kanadai Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Hajlított hátsó légterelő szárny

A Williams alakulathoz hasonlóan a Kanadai Nagydíj hétvégéjén a Lotus Renault GP csapata is próbálkozott egy alacsony leszorító erő előállítására...

Oldalsó kocsiszekrény (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílások az oldalsó kocsiszekrényen

A lassú, szűk kanyarokkal nehezített, utcai szakaszokból álló monte carlói versenypályán a Ferrari is igyekezett megelőzni a motor túlmelegedéséből eredő...

Motorburkolat (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílás a hátsó lengéscsillapítónál

A Ferrari alakulat mérnökei által a Monacói Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként módosítottak a Ferrari F150 Italia motorburkolatán is. A...

Close