Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Módosított a gumiszabályokon az FIA | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Módosított a gumiszabályokon az FIA

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 944
Pirelli teszt (Abu-Dzabi, 2011.01.17)

Egyes versenyek pénteki szabadedzésén egy kísérleti gumikeverékkel többet kapnak majd a versenyzők. © Vodafone McLaren Mercedes

Az FIA Motorsport Világtanács keddi napon megtartott egyeztetésén megszületett határozat értelmében elfogadták a Pirelli igényét. A 2011-es szezonban a Bridgestone-t leváltó olasz cégnek ezúttal lehetősége lesz arra, hogy a nagydíjak pénteki szabadedzéseire biztosított kétféle gumi-specifikáció mellett még egy kísérleti keveréket is a csapatok rendelkezésére bocsáthat.

Meghatározott versenyek esetében a csapatok kapni fognak egy extra készlet száraz időjárási körülményekre tervezett gumikeveréket is, hogy tesztelhessék azt. A megállapodás értelmében a Pirelli minden egyes istállót előzetesen értesíteni fog az adott eseményt megelőzően legalább egy héttel, és tudatni fogja, hogy milyen összetételű gumiabroncsra számíthatnak majd. Ezekből a gumikból minden pilóta összesen két garnitúrát fog megkapni, amelyeket a két pénteki szabadedzésen használhatnak majd, és a szombati edzés előtt kell azokat visszaadni a Pirellinek.” – tartalmazza a megegyezést követően a Formula-1 sportszabályzata.

Az FIA által jóváhagyott szabálymódosításnak köszönhetően a pénteki edzésnapokra tehát a korábban maximálisan megengedett háromféle keverék helyett ötféle specifikációjú gumiabroncs áll majd a csapatok rendelkezésére a sima futófelületű gumikból, ami nemcsak a pályán eltölthető időt fogja gyarapítani, de a Pirelli is hatékonyabb fejlesztési ütemben tökéletesítheti majd az F1-es gumiabroncsait.

Mindenképpen szerettük volna elérni azt, hogy a szabályok keretein belül éles körülmények között is tesztelhessük a gumijainkat. Az új megállapodásnak köszönhetően mindez megvalósulhat, és máris nagyon keményen dolgozunk a jövőben alkalmazni kívánt gumikeverékek kidolgozásán.” – nyilatkozta a Pirelli Formula-1-es projektjét vezető Paul Hembery.

Az F1 sportszabályzatának 25.4/a cikkelye értelmében, alapesetben három készlet sima futófelületű gumiabroncsot kapnak a pilóták a pénteki szabadedzések során, amely két kemény-, és egy lágy keverékből áll össze. Ezek közül egy kemény keverékből álló garnitúrát az első-, a másik két készletet pedig a második szabadedzést követően kell átadniuk a Pirelli szakembereinek, és így a szombati és a vasárnapi napokra összesen nyolc készlet gumiabroncs marad készenlétben.

Az FIA Motorsport Világtanács most tehát arról döntött, hogy meghatározott nagydíjak pénteki szabadedzésén további egy készlet kemény keverékből álló slick gumit kaphatnak majd a pilóták, vagyis összesen három garnitúra kemény-, és egy garnitúra lágy gumiabronccsal kalkulálhatnak, amiből az első edzést követően csak egy kemény keveréket kell átadni a Pirellinek.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Biztonsági autó a pályán (Koreai Nagydíj, 2010.10.24)
Változtattak a biztonsági autós szabályon

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára minden bizonnyal már megszokottá vált, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség minden egyes szezon előtt több-kevesebb...

McLaren Mercedes MP4-26 "buborek-orr" (McLaren Mercedes, Barcelona teszt, 2011.03.08)
A McLaren „buborék-orrkúppal” állt elő Barcelonában

A McLaren csapattól már-már szinte megszokhattuk, hogy radikális újításokkal lepik meg a riválisokat. Mint ismeretes, a 2010-es szezonban a wokingi...

Pirelli teszt (Abu-Dzabi, 2011.01.17)
Hamarosan eldőlhet a kerékcserék száma

Az elmúlt időszakban egyre több kritika érte a Formula-1-be visszatérő Pirellit, miszerint az általuk biztosított sima futófelületű slick gumiabroncsok gyors...

Close