Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Módosítja kipufogórendszerét a Renault | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Módosítja kipufogórendszerét a Renault

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,219
Előrevezetett kipufogó (Renault, Ausztrál Nagydíj, 2011)

Az előzetesen remélt eredmények hiányában a Renault módosítani fogja az R31-es kipufogórendszerét. © Lotus Renault GP

A Renault úgy tűnik megválni készül az előrevezetett kipufogórendszerétől, miután a csapatvezetés úgy véli, hogy nem igazán hozta meg az újítás a várva várt sikert.

Az enstone-i csapat fejlesztései közül az egyik legérdekesebbnek, és egyúttal a legígéretesebbnek az ún. előrevezetett kipufogórendszer tűnt. Az év elején bevezetett újítással kapcsolatban azonban mára kiderült, hogy nem igazán hozta az eredményeket a csapat számára. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy újításról nem beszélhetünk teljes egészében, hiszen a francia csapat már néhány évvel korábban, egészen pontosan az 1983-as Monacói Nagydíjon használt az RE30-as konstrukciójában egy olyan diffúzort, amelynek aerodinamikai hatékonyságát a kipufogórendszerből kiáramló forró égéstermékkel fokozták. Ezt az elvet felhasználva pedig 1985-ben az RE50-es autójukon már a kocsiszekrény oldalsó részén jelent meg a kipufogórendszer kivezetése.

A Renault jelenlegi, R31-es kódnevet viselő konstrukcióján a kipufogórendszer kivezetését az autó egyik legalacsonyabb pontjára, az oldalsó kocsiszekrény elé helyezték el, a hűtőpanelek előtti légbeömlő nyílások alatti területen. A kipufogón keresztül kiáramló forró égéstermék egy része az autó padlólemeze alá áramolva megkerüli az autó tengelyvonalában lévő alacsonyabb pontra épített fenéklemezt, és végighaladva a diffúzor alsó síkján kialakított légkamrákon, majd kilépve a hátsó légterelő szárny mögé, növeli a versenyautó menetstabilitását, a meleg levegő által a padlólemezre kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően. (A Renault által alkalmazott technikai megoldás részleteiről egy korábbi bejegyzésben lehet olvasni!)

Mindamellett, hogy aerodinamikai szempontból valóban előnyt jelent a padlólemez alá áramoltatott meleg levegő, mindez nem bizonyult elegendőnek a jó szerepléshez a Renault számára. Éppen ezért az enstone-i gárda mérnökcsapata a soron következő Német Nagydíj pénteki szabadedzésén egy teljesen új kipufogórendszert fog tesztelni. A Renault által kiadott információk szerint a szimulációs vizsgálatok alapján nagyjából 0.3 másodperces javulást várnak a módosítástól a nürburgringi pályán.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: Lotus Renault GP R31: A módosított kipufogórendszer első próbája | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Német Nagydíj, 2011)
A Nürburgringen is egy előzési zóna lesz

A Nemzetközi Automobil Szövetség meghatározta a hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjnak otthont adó Nürburgring előzési zónáját. A szabályalkotók határozatának értelmében...

HANS a Formula1-ben
HANS a Formula-1-ben (Videó)

A Formula-1-ben használt HANS-nek nevezett Fej- és Nyakvédelmi Rendszer kifejlesztésében a Mercedes Benz-nek jelentős szerepe volt. A 2003-ban bevezetett, szénszálas...

F1 tanulmányautó (Leonardo Fioravanti, 2009)
Álom és valóság: A jövő F1-es autója

Az elmúlt napokban akadt a kezembe egy korábban megírt publikációm, amely egy másik Formula-1-es szaklap számára íródott néhány évvel ezelőtt....

Close