Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Módosítja a keverékek jelölését a Pirelli | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Módosítja a keverékek jelölését a Pirelli

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,178
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)

A Maláj Nagydíjtól kezdődően a Pirelli változtatott a gumikeverékek megkülönböztetésére szolgáló színjelölésen. © Pirelli

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon bebizonyosodott, hogy a Pirelli által a különböző gumikeverékek megkülönböztetésére használni kívánt külső megjelölések nem igazán láthatóak jól.

Mint ismeretes, a Formula-1 hivatalos gumibeszállítójaként jelen lévő olasz gyár a nézők és a televíziós közvetítések megfelelő tájékoztatásának reményében úgy kívánta jelezni, hogy az adott pilóta éppen milyen típusú gumiabroncson rója a köröket, hogy a gumik oldalfalán lévő Pirelli és PZero feliratokat keverékenként eltérő színnel festi fel. A melbourne-i futamon azonban sajnos beigazolódott, hogy versenytempó közben ezeket a jelöléseket igencsak nehéz megkülönböztetni egymástól.

Az új gumijelölés éles próbáját követően szerzett tapasztalatok birtokában a Pirelli kijelentette, hogy fontolóra veszi a jelölési mód megváltoztatását. Az ausztrál versenyen leginkább a kemény keveréket jelölő ezüstszínű feliratokkal volt a gond, amelyek a kerék gyors forgása közben nem igazán voltak láthatóak a gumiabroncs fekete alapszínén.

Éppen ezért a Pirelli a Formula-1 korábbi gumibeszállítója, a Bridgestone által használt megoldáshoz hasonlóan a színes feliratok mellett a gumiabroncsok peremén végigvezetett csíkot is el fog helyezni, amelynek színe igazodni fog a keverék színjelöléséhez.

A módosítás már a hétvégén megrendezésre kerülő Maláj Nagydíjon alkalmazva lesz, ahol a csapatok számára az ezüst színkóddal ellátott kemény- és a sárga színjelölésű lágy gumiabroncsok lesznek biztosítva a csapatok számára.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Mark Webber (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.03.08)
Miért jobb a Red Bull Racing RB7-es autója a McLareneknél?

A Formula-1-ben szinte mindennapivá vált az elmúlt időszakban, hogy a kimagaslóan teljesítő csapatot több-kevesebb támadás éri, melyben az általa használt...

Előrehozott kipufogónyílás (Lotus Renault GP, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Többet fogyasztanak a Renault motorok

Az idei évben életbe lépett új technikai szabályok révén még nagyobb jelentőséget kapott a Formula-1-es versenyautók fejlesztése során a konstrukciók...

Technikai követelmények (Maláj Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Maláj Nagydíj (2011)

A 2011-es szezon eredeti versenynaptárában szerepelt Bahreini Nagydíj helyett az idénynyitó futamnak otthont adó Ausztrál Nagydíjat követően a száguldó cirkusz...

Close