Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mit várhat a Pirelli a Magyar Nagydíjtól? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mit várhat a Pirelli a Magyar Nagydíjtól?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.07.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,497
Pirelli gumiabroncs (Magyar Nagydíj, 2012)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója a közepes-, és lágy gumiabroncsokat biztosítja a csapatok számára a 27-dik Magyar Nagydíjon (Fotó: Sutton Images)

Az angliai és a németországi versenyhétvégéket követően – ahol az esős időjárás is hozzájárult az izgalmak fokozásához – a 27-dik Magyar Nagydíjon száraz- és meleg időjárási körülményekre számít a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli.

A Hungaroringen köztudottan nehéz megfelelő előzési pontokat találni, amelyet a szűk, és sok helyen trükkös szakaszok, a kanyarokban elérhető alacsony átlagsebesség és a kezdetben kissé gyenge mértékű tapadási jellemzők miatt joggal lehetne az utcai versenypályák adottságaihoz hasonlítani. A pálya nem túl zsúfolt évközbeni kihasználtsága miatt tehát a háromnapos eseménysorozat első részében a pilótáknak számolni kell az aszfalt rosszabb tapadási jellemzőivel, amely a hétvége előrehaladtával – köszönhetően a versenyzők által megtett köröknek – egyre inkább felgumizódik majd.

A Pirelli a fehér színjelöléssel rendelkező közepes-, és a sárga színkóddal rendelkező lágy gumiabroncsaival látja el a csapatokat a 2012-es Magyar Nagydíjon, hasonlóan, mint azt a legutóbbi hétvégén megrendezett Német Nagydíjon is tette. Az olasz gyártó eme kétféle gumitípusa megfelelő kombinációt szolgáltat majd a hungaroringi versenypálya karakterisztikájához, ahol a pilóták várhatóan közel 30°C-os környezeti hőmérsékletben teljesítik majd a 70 körös futamot.

A tapadás mértéke és a fékezések minősége, illetve a fékrendszerek felkészítése az a két kulcsfontosságú terület, amely jelentős kihívást jelent a Magyar Nagydíj helyszínén. A magas hőmérsékletnek köszönhetően ugyanis a gumiabroncsok intenzívebb kopására és elhasználódására lehet számítani, amelyet tovább nehezítenek a szűk kialakítású kanyarok is. Ezen pályaszakaszokon ugyanis a gumik külső peremezése nagyobb mértékű igénybevételnek vannak kitéve, mind mechanikai, mind pedig termikus szempontból, amelynek mértéke nemcsak a futómű beállításaitól, hanem a pilóta vezetési stílusától is függ.

Az előző versenyhelyszínekkel ellentétben a Pirelli nem hoz magával úgynevezett kísérleti gumiabroncsokat a Hungaroringre, amelynek megfelelően minden egyes pilóta a szokásosnak mondható garnitúramennyiséggel, 6db közepes-, és 5db lágy keverékből álló szett használatával gazdálkodhat majd a hétvége során.

A gumiabroncsokat érintő technikai érdekességek közé sorolható a Hungaroring egyetlen egy igazán hosszú egyenes szakasza, a hozzávetőlegesen 700m-en elterülő célegyenes, amelyet az a 14-es számmal jelölt jobbos kanyar előz meg, ahol a gumik folyamatosan nagy terhelésnek vannak kitéve. A versenyautók egy kör teljesítése közben mindössze 10 másodperces időtartamig haladnak teljes gázadással.

Az autók megfelelő hasmagassága is rendkívül fontos, hiszen az olyan pályaszakaszokon, mint például a 6-os és a 7-es kanyarok közötti lassító, a versenyzők általában igénybe veszik az aszfaltot szegélyező kerékvető köveket, ahol a gumikra akár 800kg-nak megfelelő terhelés is nehezedhet.

A megfelelő tapadás elősegítésének érdekében nagy leszorító erőt előállító aerodinamikai beállításokat alkalmaznak a mérnökök, és a nyomaték aszfaltra történő kifogástalan közlésének elősegítésére az autók kerékfelfüggesztése lágyabb karakterisztikát kap. Mindezen jellemzők, valamint a kanyarkombinációk kialakításából adódó gyors irányváltoztatások mind-mind fontos szempontok a csapatok és a Pirelli szakemberei számára egyaránt.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Magyar Nagydíj, 2012)
Az FIA kijelölte a Hungaroring előzési zónáját

Az elkövetkező hétvégén megrendezésre kerülő, sorrendben a 27-dik Magyar Nagydíjat illetően a Nemzetközi Automobil Szövetség meghatározta a DRS használatára szánt...

Sauber F1.08 részletek (2012.07.24)
Miből áll össze az egykori Sauber F1.08-as versenyautó? (Képgaléria)

A Formula-1-es versenyautók mindig is különleges atmoszférát teremtenek, különösképpen akkor, amikor nemcsak láthatjuk azt, hanem hallhatjuk is a benne rejlő...

Fernando Alonso (Ferrari, Német Nagydíj, 2012)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Német Nagydíj (2012)

Az elmúlt hétvégén megrendezett Német Nagydíj ezúttal Ferrari sikerrel végződött, miután az olasz gárda kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso győzelemre tudta...

Close