Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mire számíthatunk a Hungaroringen a gumik szempontjából? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mire számíthatunk a Hungaroringen a gumik szempontjából?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,632
Pirelli szuperlágy gumi (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011.05.27)

Monaco és Montreal után a Hungaroringen is a lágy- és a szuperlágy gumik lesznek használatban. © Vodafone McLaren Mercedes

Az autóversenyzés elit kategóriájának is nevezett Formula-1 július hónap utolsó hétvégéjén látogat el hazánkba. A szűk, és technikás kanyarokkal tarkított Hungaroringre az F1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli a Monacóban és Montrealban használt szuperlágy- és lágy keverékeket biztosítja majd a 26-dik Magyar Nagydíjra.

Az 1986-os évben felavatott magyarországi versenypálya felülete az év közbeni kihasználtsági szintje miatt igencsak csúszós, amely a ring hullámos vonalvezetése miatt extra nehézséget is okoz a pilóták és a csapatok számára. Rendkívül fontos tehát, hogy az aszfalt gyenge tapadási jellemzőit – amely a háromnapos hétvége folyamán az autók által felhordott gumimennyiségnek köszönhetően folyamatosan javul – a Pirelli kompenzálja a lágy- és szuperlágy keverékekkel.

A gumiabroncsok tekintetében a legnagyobb kihívás azok állapotmegőrzése lesz majd a pilóták számára, amely a szuperlágy gumik szempontjából egy meleg időjárás esetén igencsak érdekes szituációkat teremthet. Az olasz gyártó abból az apropóból nyugodtabb lehet, hogy a sárga színjelöléssel ellátott lágy keverékeket már használták melegebb körülmények között, és tulajdonképpen nem volt gond azok teljesítményével. Véleményem szerint a szuperlágy gumik viszont az időmérő során nyújtanak majd nagyobb támogatást a versenyzők részére, miközben az előzést nem igazán megkönnyítő Hungaroringen az igen értékes rajtpozíciókért küzdenek majd.

A csapatok számára rendkívül fontos lesz már a pénteki nap két szabadedzése is, hiszen ki kell tapasztalniuk, hogy miként tudnak kellő sebességet elérni a megfelelő beállítások révén. A Hungaroringen a versenyautó könnyedén alulkormányozottá válhat, amit szintén el kell kerülni a jó kanyarsebességek érdekében, de a szabadedzések jelentőségét emeli az is, hogy a csapatoknak és a pilótáknak ki kell majd tapasztalniuk, hogy miként viselkednek a mogyoródi ringen a köztudottan gyors kopási jellemzőkkel rendelkező szuperlágy gumiabroncsok.

Az előzőleg említett jó kanyarsebességhez természetesen több faktornak is jól kell működnie. A hátsó kerékfelfüggesztési rendszer lágyabb beállításának köszönhetően optimalizálható ugyan a versenyautó mechanikai tapadása, és ezáltal jobb kigyorsításokat lehet produkálni, viszont nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy mindez nagyobb terhelést jelent a hátsó gumiabroncsokra nézve.

Az elmúlt évek versenyeit tekintve, és az idei szezonban alkalmazott technikai változtatások kapcsán úgy gondolom, hogy szinte borítékolható egy újabb érdekes hungaroringi futam.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Mire számíthatunk a Hungaroringen a gumik szempontjából?, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (3)

  1. Szerző: Speed | 2011.07.28. - 18:08

    Hát ahogy ezek a gumik koptak eddig…A bal elsők 100% hogy gondot fognak jelenteni a pilótáknak.Én személy szerint most egy Vettel győzelemre számítok,emlékezzünk tavaly mekkora előnye volt itt a Red Bullnak. 8 kör után 25 másodperces előnyük volt.

    • Szerző: Papp István | 2011.07.28. - 21:31

      Személy szerint én nagyon kíváncsi vagyok, hogy a Hungaroringen végül miként viselkednek majd a gumiabroncsok, és hogy melyik csapat milyen fejlesztéssel fog próbálkozni, és milyen sikerrel teszi majd mindezt.

  2. Szerző: Papp István | 2011.07.29. - 15:03

    Néhány csapattól a pénteki szabadedzéseket követően már lehetett hallani, hogy a szuperlágy gumiabroncsok kopása leginkább a hátsó kerekeken jelent nagyobb gondot.

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (McLaren Mercedes, Német Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: A hátsó szárny módosított légterelő lapjai

A McLaren alakulat mérnökei az MP4-26-os konstrukció diffúzorán, valamint a hátsó fékek hűtésére szolgáló légterelő idomokon elvégzett módosítások mellett változtattak...

Kipufogó (Toro Rosso, Német Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Módosított kipufogórendszer

A 2010-es szezonban megfigyelt tendenciának megfelelően a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások következtében a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van...

Gumimelegítő paplanok (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011)
A gumimelegítő

Akárhogyan is alakul az adott verseny, a melegen tartott Pirelli gumiabroncsok minden esetben készenlétben állnak a csapatok garázsában, hogy a...

Close