Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mikor lesz végre tökéletes a Red Bull Renault-ok KERS-e? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mikor lesz végre tökéletes a Red Bull Renault-ok KERS-e?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,634
A hátsó felfüggesztés és a KERS akkumulátora (Red Bull Racing, Maláj Nagydíj, 2011.04.10)

A Red Bull Racing csapat az idei szezon első három versenyén a KERS körüli problémák miatt szenvedett. © Red Bull Racing

A Formula-1-es mezőny a Kínai Nagydíjat követően háromhetes szünetre vonul vissza, mielőtt újra a közönség elé állnának Törökországban. Ez a visszavonulás természetesen csak képletesen értendő, hiszen a csapatok visszatérnek a központjukba, ahol ki kell értékelniük a szezon első három futamán szerzett tapasztalataikat, és meghatározzák a főbb fejlesztési irányvonalakat.

Nem lesz ez másként a Red Bull Racing alakulattal sem, akik minden bizonnyal az oly sok bosszús pillanatot okozott KERS-re kell, hogy összpontosítsanak leginkább. Mindazonáltal, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyik autóban sem használták a versenyen a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszert, Sebastian Vettel bravúros teljesítményének köszönhetően mindenkit maguk mögé tudtak utasítani. A melbourne-i futamot követően Malajziában is első helyen végzett a német VB győztes, de a kínai megmérettetésen már fordult a kocka.

Történt ugyanis, hogy a pole pozícióból rajtolt Sebastian Vettel a piros lámpák kialvását követően egyszerűen megtorpant, ami szintén a KERS működésével kapcsolatos zavarokra vezethető vissza. De a másik RB7-es konstrukciót vezető Mark Webber szempontjából sem lehet túlságosan pozitív vonatkozásban beszámolni a hibrid hajtást illetően, hiszen az ausztrált már eleve úgy engedték pályára, hogy tisztában voltak azzal, nem is fogja tudni használni majd azt a verseny során.

A Red Bull Racing alakulat tehát küszködik a KERS körüli problémák miatt, és ami biztos, hogy sürgősen meg kell találniuk a meghibásodások okát. Természetesen nem lehet egyszerű a csapat mérnökeinek helyzete, hiszen egy Formula-1-es versenyautó esetében egy ilyen egységet illetően nem igazán lehet csakis kimondottan a problémás területre fókuszálni, hiszen egy ilyen autó komplexitását tekintve az egyes rendszereknek együtt véve kell megbízhatóan teljesíteniük. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a csapat technikai gárdájának nemcsak ezzel az egy területtel kell foglalkoznia, hiszen minden egyes futamra a lehető legoptimálisabb mechanikai- és aerodinamikai módosításokat is biztosítaniuk kell.

A soron következő Török Nagydíjig tehát három hét áll Adrian Neweyék rendelkezésére a rendszer tökéletesítésére, hogy végül egy olyan autóval álljanak majd rajthoz, amelynek a KERS-e a futam minden egyes köre során maximálisan ki tudja szolgálni mindkét versenyzőjüket.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Fernando Alonso (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2011.04.17)
Elektronikai hiba okozta a DRS hibás működését Alonsónál

A Ferrari csapat részéről az idei szezonban már több alkalommal jelentkezett a DRS rendszer meghibásodása. Legutóbb a tegnapi napon megrendezett...

Első légterelő szárny és orrkúp (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Az első szárny és az orrkúp módosításai

A kipufogórendszert és az első féket érintő fejlesztések mellett több-kevesebb aerodinamikai újítással is próbálkozott a Ferrari csapat a hétvégén megrendezett...

Kipufogó (McLaren Mercedes, Maláj Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított kipufogórendszer

Ahogyan az már a 2010-es évben is megfigyelhető volt, a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások miatt a csapatoknak leginkább az autók...

Close