Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mi lesz végre az új motorszabállyal? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mi lesz végre az új motorszabállyal?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,295
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)

Új motorok, új aerodinamikai csomag, és a technikai szabályok egyéb módosításai várnak a Formula-1-re. © FIA

Az FIA által előzetesen a 2013-as évtől bevezetni kívánt új motorszabályok körüli kálvária tovább folytatódott. A Motorsport Világtanács június 3-i, pénteki tárgyalásán megerősítették azt a tényt, hogy a Formula-1-ben jelenleg használatos 2.4 literes V8-as szívómotorokat 1.6 literes turbómotorok fogják majd felváltani. Az ülést követően megszületett határozat értelmében tehát kész döntésnek vehető a motorok tekintetében tervezett változtatás, és mindössze egyetlen egy ponton hajlandó a testület kompromisszumos megállapodásra, amely az új regulák 2013-as szezonra előirányzott bevezetésével kapcsolatos.

A WMSC legutóbbi egyeztetésén tehát egyértelműen kimondták, hogy a jelenlegi 2.4 literes V8-as szívómotorok helyett az előzetes elképzeléseknek megfelelően 1.6 literes, négyhengeres, 500 bar maximális nyomású, közvetlen üzemanyag befecskendezéses turbómotorok használatára kerül majd sor. További adatként közölték, hogy a V8-as aggregátok maximális 18.000-es percenkénti fordulatszáma helyett az új erőforrások esetében ez az érték a 12.000-es értéken lesz majd limitálva, mindamellett, hogy a KERS-nek nevezett Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer továbbra is a hajtáslánc részét fogja képezni.

A Motorsport Világtanács által tárgyalt szempontok között azonban nemcsak a Formula-1-et érintő jövőbeli motorszabály volt napirenden. A jelenlévő szakemberek ugyanis a versenyautók aerodinamikai felszereltségét érintő új karosszériaelemekről is egyeztettek. Megállapodásuk értelmében pedig a 2013-as évben használatos elemek a jelenleg használatos karosszériákon alapulnak majd, viszont azok aerodinamikai hatékonyságán mindenképpen javítani szeretnének. A Nemzetközi Automobil Szövetség becslése szerint az új motorformula és az új karosszériaelemek használatának köszönhetően a versenyautók üzemanyag-fogyasztása hozzávetőlegesen 35%-kal lesz majd csökkenthető.

A 2013-as évre szóló szabálymódosításokkal összefüggésben változni fog a mai Formula-1-es versenyautók külső megjelenése is. A ráfutásos balesetek megakadályozása érdekében ugyanis száműzni kívánják a jelenlegi magas építésű orrkúpokat. Ezzel kapcsolatban azonban nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a szimplán alacsonyabbra készített orr-elemek vajon hogyan viselkednek majd egy esetleges védőfallal történő találkozás során. Nyilvánvalóan jó néhány tesztet és vizsgálatot el kell majd végezni annak érdekében, hogy a lehető legtöbb, jelenleg ismert kérdésre megkapjuk a választ. Tudni kell többek között azt is, hogy az alacsony orrkúppal és kisebb felületű, keskenyebb fesztávú első légterelő szárnnyal történő ütközés során milyen mértékű hosszanti-, és függőleges irányú gyorsulások keletkeznek.

Éppen ezért nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a jelenlegi 1.800mm széles első légterelő szárnyakat is át kell majd szabni, egyfajta kompromisszumos megoldásként.

Az autók erőforrását és az aerodinamikai elemeket érintő változások mellett a hatékonyabb költséggazdálkodás érdekében limitálni kívánják az erőátviteli rendszerek működési módját is, amely a sebességfokozatok számát, és nem utolsó sorban az egy szezonban felhasználható sebességváltók mennyiségét is érinti. Az előzőekben ismertetett módosítások mellett az autók minimális súlya sem marad érintetlen, amely a mostani 640kg helyett 660kg-ra emelkedik majd.

Az új motorszabályok bevezetésének végleges időpontját illetően tehát még mindig nem született egyértelmű döntés. Az FIA pedig csakis abban az esetben fogja meggondolni az új regulák eredetileg 2013-as életbe léptetésének eltolását, ha a Formula-1-es csapatok és a motorgyártó cégek képviselői legkésőbb június 30-ig benyújtják az ezzel kapcsolatos kérelmüket, amit végül egy szavazással fognak lezárni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Kanadai Nagydíj, 2011)
Két előzési zóna lesz a Kanadai Nagydíjon

A Nemzetközi Automobil Szövetség a Formula-1-es világbajnoki sorozat következő állomásán, a Kanadai Nagydíjon további módosítást vezet be a DRS használatát...

Jerome d Ambrosio (Virgin Racing, Török Nagydíj, 2011)
A Virgin hátat fordít a CFD-nek

A jelenlegi Formula-1-es mezőny tagjai közül a Marussia Virgin Racing alakulat az, amelyik kizárólagosan a CFD technológiára alapozva végzi a...

Az F1-es autó "svájci órája", a sebességváltó
Az F1-es autó „svájci órája”, a sebességváltó (Videó)

A mai modern Formula-1-es versenyautók rendkívül jól automatizált sebességváltóval rendelkeznek. A fokozatok közötti váltáshoz a kormánykerék mögött lévő kapcsolókarokat használják...

Close