Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedeses szakemberrel erősít a Ferrari alakulat | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedeses szakemberrel erősít a Ferrari alakulat

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.05.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,619
Nico Rosberg (Mercedes, Monacói Nagydíj, 2012)

A Ferrari ezúttal a Mercedes alakulattól csábít el egy neves aerodinamikai szakembert (Fotó: Mercedes AMG Petronas F1 Team)

A 2012-es szezon a Ferrari számára nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult az eddigi futamok során, bár a Spanyol Nagydíjtól kezdődően pályára vitt fejlesztések ígéretesnek bizonyulnak. Mindamellett, hogy a legutóbb megrendezett monacói futamot követően Fernando Alonso dobogóra állhatott, még nem jelenti azt, hogy az olaszoknak sikerült minden egyes aerodinamikai hiányosságot leküzdeni az F2012-es konstrukciót illetően.

A Formula-1 technikai szabályzatával kapcsolatban az elmúlt években eszközölt módosítások egyre inkább rávilágítottak arra, hogy a csapatoknál dolgozó mérnökök számára leginkább aerodinamikai oldalról van nagyobb szabadságfokuk az autók fejlesztése során. Éppen ezért semmi kétség sincs afelől, hogy ezen a téren nagyon sok múlik a teljesítménybeli különbségek leküzdésével kapcsolatban.

Legutóbb alig több mint egy hónappal ezelőtt lehetett beszámolni arról, hogy a Ferrari aerodinamikai részlegét egy újabb szakember, Ben Agathangelou erősíti, aki a nagyobb csapatokat, mint például a Red Bull Racinget és a McLarent is megjárta már pályafutása során.

Az 1971-es születésű szakember szerződtetését követően a Monacói Nagydíj hétvégéjén egy újabb hír látott napvilágot a Ferrari aerodinamikai részlegének fejlesztését illetően. A kezdetben pletykaként útjára indult híresztelést azonban mára a Mercedes is megerősítette, hiszen a Ferrarihoz átigazoló Loic Bigois a német alakulat színeiben van jelen a Formula-1-ben. Az 52 esztendős francia mérnök a jelenlegi információk szerint az idei év szeptemberében fog majd csatlakozni a Ferrarihoz, így vélhetően már csak a 2013-as évre tervezett konstrukciót illetően lesz majd érezhető munkássága.

Bigois az egykori Ligier csapatnál kezdte Formula-1-es karrierjét. 2003-ban a Minardi istállóhoz, majd azt követően pedig Sir Frank Williams alakulatához került, ahol az aerodinamikai részleg irányításáért volt felelős. Az újabb jelentős változást a 2007-es év hozta meg számára, amikor újabb szerződése a Hondához kötötte, és munkásságának eredményességét az egykori Brawn GP (a jelenlegi Mercedes) csapat 2009-es világbajnoki címe is jelzi.

Loic Bigois Ferrarihoz történő leszerződtetésével talán végleg megoldást nyernek a maranellóiak részéről a szélcsatornájukkal kapcsolatos eddigi, még fennálló problémái is.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló (iWiW oldal)
Megnyílt a Formula1Tech Blog Klub az iWiW-en

A mai nappal lehetőség nyílik a Kedves iWiW felhasználók számára, hogy az Általuk használt közösségi oldal segítségével nyomon követhessék a...

Technikai követelmények (Monacói Nagydíj, 2012)
Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2012)

A 2012-es Formula-1-es világbajnokságban a tavalyi szezonhoz hasonlóan a Monacói Nagydíj ezúttal is a hatodik helyet foglalja el a versenynaptárban....

Pirelli szuperlágy gumi (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011.05.27)
Kanadában is szerephez jut a Pirelli szuperlágy abroncsa

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli hivatalosan is bejelentette, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjat követő három versenyhétvégén mely...

Close