Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: Új légterelő idom az első szárnyon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: Új légterelő idom az első szárnyon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,823
Első légterelő szárny (Mercedes GP Petronas F1 Team, Belga Nagydíj, 2011)

Az első légterelő szárnyon elvégzett módosításokkal a W02-es konstrukció stabilabb úttartását igyekeztek elősegíteni a belga pálya kanyarjaiban. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A Mercedes alakulat a belgiumi futamra kisebb módosítást végzett a W02-es első légterelő szárnyával kapcsolatban. A változtatás eredményeképpen a felső lépcsős szárny közelében egy függőleges elhelyezésű légterelő lap került kialakításra, amely egészen pontosan a tavalyi szezonban még engedélyezett, a pilóta által menet közben állítható első légterelő szárny mozgatómechanizmusát idéző kiegészítő helyén látható. A korábbi megoldás megszüntetésével pedig a többi csapatnál is alkalmazott csatlakozóelemhez hasonló megjelenésű rögzítő profilt helyeztek el a főprofil és a hátsó légterelő idom között.

A szárnyelemek méretének és összetételének meghatározásánál is többféle szempontot kell számításba vennie a mérnököknek. Ezek között szerepel többek között az is, hogy kerülni kell a szárnyvégek nem kívánt rezonanciáját, amely a szárny felületéről leváló légáramlatok aerodinamikai terhelése során jön létre. A szárnyelemek kialakításának további szempontja, hogy az egyes felületekről leváló légáramlatok lehető legtisztább áramlását kell biztosítani az aerodinamikai szempontból igencsak kedvezőtlen jellemzőkkel rendelkező első kerekek irányába.

A megfelelő kanyarsebesség, és a pálya karakterisztikájából eredő gyors irányváltoztatások miatt rendkívül fontos, hogy a versenyautó a kanyarodások alkalmával is kiváló mechanikai tapadással rendelkezzen. Ennek kielégítése érdekében a Mercedes mérnökei határozottabb negatív kerékdőlést alkalmaztak a W02-es beállításai során, vagyis az első kerekek alsó élei között nagyobb a távolság, mint amekkora a kerekek felső élei kötött mérhető. Ehhez a fajta beállításhoz kiválóan alkalmazható a Ferrari 150 Italia nevet viselő konstrukciókon is megfigyelhető – csakúgy, mint az a Mercedes autóin is alkalmazva van -, hogy az első légterelő szárny véglezáró lemezei kifelé irányuló ívben lettek kialakítva.

A Mercedes szakemberei által a W02-es első légterelő szárnyával kapcsolatban elvégzett módosításokkal az autó elülső részének jobb menettulajdonságának, és az aerodinamikai elemek által biztosított stabilitás fokozása volt a cél a nagyobb tempóval teljesíthető belgiumi kanyarkombinációkban.

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Belga Nagydíj, 2011)

 

Képgaléria:

Első légterelő szárny (Mercedes GP Petronas F1 Team, Belga Nagydíj, 2011)   Első légterelő szárny (Mercedes GP Petronas F1 Team, Belga Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Orrkúp (Toro Rosso, Belga Nagydíj, 2011)
Toro Rosso Ferrari STR6: Magasabb építésű orrkúp

A Toro Rosso alakulat a Belga Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként egy módosított orrkúppal jelent meg a Spa-Francorchamps versenypályán. Az...

Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)
A Ferrari 2012-re tervezi a V6-os első próbatételét

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2014-es évre összeállított technikai szabályzata értelmében a jelenleg használatos 2.4 literes V8-as szívómotorok helyett...

Kerékrögzítő rendszer (Mercedes GP Petronas F1 Team, Maláj Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Integrált kerékanya

Kétségtelen, hogy a Formula-1-es versenyek legizgalmasabb pillanatait a pályán zajló pozícióharcok jelentik, de a verseny végkimenetele, illetve az, hogy az...

Close