Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: Párnázott vezetői ülés | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: Párnázott vezetői ülés

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,184
Párnázott vezetői ülés (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)

Michael Schumacher légpárnákkal bélelt vezetői ülést használt a kanadai futam hétvégéjén. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A Mercedes Grand Prix alakulat részéről elvégzett fejlesztések egyikeként Michael Schumacher vezetői ülését érdemes megemlíteni, hiszen nem teljesen szokványos kiegészítést alkalmaztak a csapat mérnökei.

Minden kétséget kizáróan a Formula-1-es versenyautó biztonsági rendszerének legfontosabb eleme a többrétegű karosszéria, amelynek minden egyes elemét szénszálas anyagok felhasználásával állítanak össze a megfelelő technológiai eljárások alkalmazásával. A biztonsági rendszer következő alkotóelemeként a versenyző vezetői ülését lehet besorolni, amelynek nemcsak az a feladata, hogy a megfelelő pozícióban elhelyezve viszonylag kényelmes vezetést tegyen lehetővé, hanem kialakítása révén a pilótának a lehető legnagyobb biztonságérzetet kell jelentenie.

A pilóta hátának és nyaki részeinek a védelmére szolgáló „Kendrick-féle Kiszabadító Eszköz”-nek is nevezett ülésen kissé szokatlan átalakítást alkalmaztak a Mercedes GP csapatnál. Az ülés felső pereménél összesen 6db gyorscsatlakozót alakítottak ki, amelyek egy-egy levegőcsőben folytatódnak. A csatlakozókon keresztül levegővel fel tudják fújni a versenyző vállai, csípője és combjai körüli területeken elhelyezett kis légpárnákat, komfortosabbá téve ezzel a vezetést. A légpárnák közül négyet az ülés jobb oldalán, míg a maradék két légpárnát a baloldalon helyezték el. Ez a fajta megoldás azonban nem teljesen újkeletű, hiszen a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher már a Ferraris évei alatt is használt ehhez hasonló kényelmi felszerelést.

 

Képgaléria:

Párnázott vezetői ülés (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011) Párnázott vezetői ülés (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Kanadai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Mercedes MGP W02: Párnázott vezetői ülés, 5.0 out of 5 based on 3 ratings


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló (A bejegyzések értékelése)
Értékelheted a bejegyzéseket

Talán már néhányan észrevettétek, hogy a blogon egy újabb aprócska változtatást végeztem. A bejegyzések végén fellelhető piktogramok segítségével is jelezni...

Formula1Tech Blog ajánló (Mondd el a véleményed)
Formula1Tech Blog: Mi a véleményed a 2013-ra tervezett aerodinamikai szabálymódosításokról?

A blog életének első szavazásaként a „fújt” diffúzorok FIA általi betiltásának terve szolgált. Mivel a blog még igencsak újszülött korban...

Az F1-es autó fékezésének tudománya
Az F1-es autó fékezésének tudománya (Videó)

A fékezések mindig is a legfontosabb részét képezik egy Formula-1-es versenynek. A tökéletes kanyarvételhez a pilótának a kellő pillanatban és...

Close