Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: Módosított kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: Módosított kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.12. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,185
Kipufogó (Mercedes GP Petronas F1 Team, Angol Nagydíj, 2011)

A Mercedes GP alakulat mérnökei az Angol Nagydíjon egy hosszabb kialakítású kipufogórendszerrel látták el a W02-es autókat. © Mercedes GP Petronas F1 Team

Ahogyan az már a 2010-es évben is megfigyelhető volt, a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások miatt a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük átfogóbb fejlesztésekre. Ez a fajta tendencia az Angol Nagydíj helyszínéül szolgáló silverstone-i versenypályán is megfigyelhető volt, hiszen az angliai aszfaltcsík lassú- és gyors kanyarjai alkotta vonalvezetésnek való tökéletes technikai megfelelés érdekében a csapatok leginkább az autók aerodinamikai elemein végeztek el kisebb-nagyobb fejlesztéseket.

Ennek megfelelően a Mercedes csapat mérnökei is nagy hangsúlyt fektettek a W02-es konstrukció ezirányú fejlesztésébe, amelynek egyik jeleként egy továbbfejlesztett kipufogórendszert lehetett megfigyelni az Angol Nagydíjra összeállított négykerekűn.

A Red Bull Racing, a McLaren vagy akár a Ferrari alakulatok által alkalmazott megoldásokhoz hasonlóan a német csapat autói egy hosszabb kialakítású kipufogórendszert kaptak, melynek hatására a padlólemez felső síkjában elhelyezett kipufogó-végződés segítségével a padlólemez alá vezetett forró égésterméket juttatták el a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát.

A hátsó kerekek belő oldala mellett elhaladó forró égéstermék a diffúzor alsó síkján kialakított oldalsó légkamrákhoz jut, majd azok fala mentén áramlik ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően nagyobb leszorító erő alakul ki az autó hátsó traktusára vonatkozóan, ami növeli a menetstabilitást, amely az angol pálya vonalvezetéséből adódó gyors irányváltoztatások szempontjából is igencsak előnyös.

A fentiekben elvégzett módosítások hátterében áll többek között az FIA által a kipufogógázzal „fújt” diffúzorok alkalmazásával kapcsolatban elvégzett szabálymódosítás is. Mindamellett, hogy a W02-es autók a korábbi konstrukciókkal ellentétben hosszabb kipufogórendszert tartalmaznak, a hűtés hatékonyságának fokozása érdekében a csapat mérnökei az oldalsó kocsiszekrény hátsó részén nagyobb nyílást alakítottak ki. Ennek köszönhetően pedig a motorburkolat alatt kialakuló magas hőmérsékletű levegő hatékonyabb elvezetését sikerült megvalósítaniuk.

További érdekesség, hogy a kipufogórendszer átalakításával módosítás történt a diffúzor tekintetében is, amelynek oldalsó része – ahol a forró égéstermék közvetlenül érintkezik a diffúzor felületével – speciális, hőálló bevonatot kapott. Ennek technikai részleteiről egy külön bejegyzésben lehet majd hamarosan olvasni …

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Angol Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: Mercedes MGP W02: Hőálló bevonattal ellátott diffúzor (+Videó) | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Fordítólemez (Red Bull Racing, Angol Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Módosított fordítólemezek

A kanyargós vonalvezetésű silverstone-i versenypályán a gyors és a lassú kanyarok kombinációi miatt rendkívül fontos az autók jó menetstabilitása. A...

Pirelli animáció (Angol Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Angol Nagydíj, 2011 (Videó)

A silverstone-i versenypálya a 2011-es nagydíjra egy vadonatúj boxutcát és paddockot kapott, ami azt is jelenti egyben, hogy a kanyarok...

Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
Zűrzavar a „fújt” diffúzorok ügyében

Mint ismeretes, a hétvégén megrendezésre kerülő Angol Nagydíjtól kezdődően a Nemzetközi Automobil Szövetség módosítást szeretett volna bevezetni a technikai szabályrendszert...

Close