Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: Módosított hátsó felfüggesztés | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: Módosított hátsó felfüggesztés

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,006
Hátsó kerékfelfüggesztés (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)

A hátsó kerékfelfüggesztés módosításával az autó menetstabilitásán és a mechanikai tapadáson igyekeztek javítani a Mercedes mérnökei. © Mercedes GP Petronas F1 Team

Miután a montreali versenypálya köztudottan alacsony mértékű aerodinamikai leszorító erőt igényel, a Mercedes csapat az aerodinamikai módosítások mellett nagy hangsúlyt fektetett a W02-es konstrukció mechanikai elemeinek fejlesztésére is.

Ezek között szerepel többek között az autó hátsó kerékfelfüggesztésével kapcsolatban elvégzett átalakítás is. A felső lengőkar csatlakozási pontját megváltoztatva, az új kialakítású csonkállvány használatának köszönhetően a lengőkar illesztésére szolgáló inzert magasabb ponton csatlakozik a kerékagyhoz.

A csapat a pénteki szabadedzések alkalmával csak az egyik versenyautóban alkalmazta az újítást, hogy pontos összehasonlításokat tudjanak végezni a korábbi konstrukcióval kapcsolatban. A módosítás sikerességét igazolja, hogy a versenyen is használták az újítást, és vélhetően a soron következő futamokon is pályára viszik majd a megváltoztatott hátsó kerékfelfüggesztést.

De nézzük meg röviden, milyen változtatásról is van szó. A hátsó kerékagyban található függőleges elhelyezésű csonkállvány a speciális kialakításából eredően összesen három ponton csatlakozik a kerékfelfüggesztési rendszerhez: a felső háromszög alakú keresztlengőkar egy kengyelzáró csapszeggel kiegészített csuklós mechanizmuson keresztül van összeköttetésben a szóban forgó függőleges közlőelem felső pontjával, míg a többi rudazat, mint például az alsó háromszög alakú keresztlengőkar egy további csuklós mechanizmussal kapcsolódik a csonkállvány alsó pontjához. A féknyerget a csonkállvány két pontján rögzítik, és a keréktengely (kerékagy) pedig két nagyobb átmérőjű csapágyon fordul el a közlőelem által meghatározott tengelyvonal mentén.

A Mercedes mérnökei által elvégzett módosítással az autó menetstabilitásának javítása és nem utolsó sorban a mechanikai tapadás elősegítése volt a legfőbb cél. Érdekességképpen meg szeretném említeni, hogy a versenyautó kerékfelfüggesztésének beállításával nagymértékben befolyásolható az autó aerodinamikai viselkedése is. De mire is gondolok pontosan? A felfüggesztés elemeinek beállításával változtatható az autó hasmagassága, amely nemcsak a légterelő szárnyak aerodinamikai hatékonyságát, de a padlólemez alatt átáramló levegő által keltett szívóhatás nagyságát is érinti.

Az első légterelő szárny aerodinamikai előnyeit például az autó kerékfelfüggesztésének 3:1 arányú beállításaival is lehet fokozni. Ez azt jelenti, hogy míg az első felfüggesztés lengéscsillapító elemeinek úthossza 10mm-t változik, addig a hátsók 30mm-t mozdulnak. A Mercedes GP W02-es konstrukciók hasmagassága az autó elülső részében nagyjából 25mm körüli, míg a hátsó magasság tekintetében hozzávetőlegesen 75mm-t alkalmaz a csapat, amely az előzőleg említett arányt igazolja.

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Kanadai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első fékhűtés és féktárcsa (Ferrari, Kanadai Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított hűtésű fékrendszer

A Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve versenypálya köztudottan igénybe veszi a Formula-1-es autók fékrendszerét. A nagy sebességgel teljesíthető egyenes...

Párnázott vezetői ülés (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Párnázott vezetői ülés

A Mercedes Grand Prix alakulat részéről elvégzett fejlesztések egyikeként Michael Schumacher vezetői ülését érdemes megemlíteni, hiszen nem teljesen szokványos kiegészítést...

Formula1Tech Blog ajánló (A bejegyzések értékelése)
Értékelheted a bejegyzéseket

Talán már néhányan észrevettétek, hogy a blogon egy újabb aprócska változtatást végeztem. A bejegyzések végén fellelhető piktogramok segítségével is jelezni...

Close