Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: Módosított első légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: Módosított első légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,898
Első légterelő szárny (Mercedes, Német Nagydíj, 2011)

A Mercedes W02-es konstrukciói új kialakítású lépcsős szárnyelemekkel ellátott első légterelő szárnyat kaptak a Nürburgringen. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A Mercedes alakulat mérnökei által a Német Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként a hátsó légterelő szárny módosítása mellett az első szárny sem maradt változatlanul.

A W02-es konstrukció első légterelő szárnyának főprofilja nem változott jelentős mértékben az előző versenyeken használt megoldásokhoz képest, az 1.800mm széles aerodinamikai elem véglezáró lemezei, és a lépcsős szárnyelemek már annál inkább a nürburgringi pálya lassabb- és gyorsabb kanyarjai által alkotott vonalvezetéshez lett igazítva.

A hazai közönsége előtt pályára lépő gárda mérnökcsapata által elkészített első légterelő szárny főprofilján a lépcsős szárnyelemek alatt továbbra is megmaradtak a vízszintes nyílások, amelyek hatására a szárny aerodinamikai szempontból úgy viselkedik, mintha azt két különálló profilból állították volna össze. A nyílások nagyjából az első kerék előtt kerültek kialakításra, annak ellenére, hogy a kerék előtti terület nem igazán megfelelő extra leszorító erő előállítására. A nyílás előtti területet mélyebbre alakították ki, amelynek hatására az a terület kisebb szöget zár be a pálya felületével. A szárny alsó síkjának formája, valamint a főprofil kivágása révén az elölről érkező légáramlatok hatékonyabb aerodinamikai hatást fejtenek ki, miután a nyílás keskeny kialakítása miatt az ott áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, fokozva ezzel a szárny által előállított aerodinamikai leszorító erő nagyságát. Miután a szárny főprofilja alatt negatív-, felette pedig pozitív „irányú” nyomás alakul ki, az így létrejövő nyomáskülönbségnek köszönhetően csökken a versenyautó alulkormányozottsága, az első tengelyre gyakorolt nagyobb nyomásnak köszönhetően.

A szárnyelemek méretének és konfigurációjának megválasztásánál is természetesen többféle szempontot kell figyelembe venni. Ezek között szerepel többek között az is, hogy kerülni kell a szárnyvégek nem kívánt rezonanciáját, amely a szárny felületéről leváló légáramlatok aerodinamikai terhelése során jön létre. Ennek megfelelően a Mercedesnél változtattak a lépcsős szárnyelemek összetételén, amelyek a korábbi megoldással ellentétben a Williams-Cosworth FW33-as autókon megfigyelhető kiegészítőkhöz hasonlóan 2-2 pár légterelő profilt kaptak. A módosítással az első légterelő szárny által előállított leszorító erő növelése, és nem utolsó sorban a meglehetősen kedvezőtlen közegellenállással rendelkező első kerekek körül jobb aerodinamikai hatást eredményező légáramlatok biztosítása volt a cél.

 

(Technikai fejlesztés – Mercedes GP Petronas F1 Team – Német Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kipufogó (Lotus Renault GP, Német Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Az új kipufogórendszer első próbája

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, a Lotus Renault GP alakulat úgy döntött, hogy az előzetesen remélt...

Hátsó légterelő szárny (Mercedes GP Petronas F1 Team, Német Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: A hátsó szárny módosított véglezáró lemezei

A Mercedes alakulat által a Német Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként egy módosított hátsó légterelő szárnyat is pályára vitt. A...

FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
Technikai szabályváltozások 2014-ben

Mindazonáltal, hogy még csak a 2011-es világbajnoki szezon kellős közepén járunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség, a Technikai Munkacsoport, valamint a...

Close