Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Mercedes MGP W02: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Mercedes MGP W02: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,676
Kiegészítő légterelő a rúdszárnyon (Mercedes GP Petronas F1 Team, Maláj Nagydíj, 2011)

A rúdszárny és a hátsó gyűrődési zóna felett lévő kiegészítő légterelő elem kissé nagyobb méretet kapott a maláj futam hétvégéjére. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A Formula-1 technikai szabályzata értelmében a versenyautó hátsó légterelő szárnyának középső szimmetriavonalától 75mm-es távolságig lehet kiegészítő aerodinamikai elemet alkalmazni. Vannak olyan csapatok, akik például a függőleges lezáró lemezek belső felületén alakítanak ki légterelő vállakat, míg a Mercedes alakulat a Maláj Nagydíjra a rúdszárnyon lévő kiegészítő légterelő elemmel próbálkozott.

A W02-es konstrukción alkalmazott megoldás nem újkeletű, hiszen már a korábbi években is láthattunk ilyeneket a Toyota, a Williams, a McLaren, a Red Bull, vagy akár a Renault versenyautóin is. A kis szárnyelem – melyet már a szezonnyitón is használt a csapat, de ezúttal más kialakítást kapott – önmagában nem generál nagymértékű leszorító erőt, viszont a főprofilról, valamint az alatta lévő rúdszárnyról leváló légáramlatok örvénylése kiegészülve a kis légterelő szárnyról leváló légáramlatok turbulens hatásával, már jóval ütőképesebb egységet alkot. Használatával nemcsak a hátsó légterelő szárny aerodinamikai hatásfoka javítható, hanem megfelelő kialakításával a diffúzor alatti légkamrákon keresztül az autó mögé kilépő légáramlatok hatását is segíti, növelve ezzel a W02-es konstrukció hátsó szekciójának menetstabilitását.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Lotus Renault GP, Maláj Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Módosított első légterelő szárny

A malajziai versenynek otthont adó sepangi pálya vonalvezetéséből eredő gyors irányváltoztatások, a kanyarokban szükséges nagyobb menetstabilitás biztosítása, valamint a gyorsabb...

Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Valencia teszt, 2011.02.01)
A kísérleti gumik háttérbe szorultak Malajziában

A Maláj Nagydíj pénteki szabadedzései során a Pirelli két-két kemény keverékű gumigarnitúrát biztosított a csapatok számára, hogy a tesztek eredménye...

Verseny előzetes (Maláj Nagydíj, 2011)
Verseny előzetes: Maláj Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon második állomásaként szereplő Maláj Nagydíj helyszínéül szolgáló Sepang International Circuit versenypálya vonalvezetése mellett a magas...

Close